Renate-Ly Mehevets

Milliseid vigu tehakse laohaldustarkvara valimisel ja kuidas neid vältida?

Laohaldustarkvara (WMS – Warehouse Management System) valimine on kriitiline otsus igale ladu pidavale ettevõttele. Õige tarkvara võib parandada ettevõtte tõhusust, vähendada kulusid ja suurendada isegi kliendirahulolu. Siiski tehakse tarkvara valikuprotsessis sageli vigu, mis hiljem kurjasti kätte maksavad. Siin on mõned levinumad vead tarkvara valimisel ja soovitused nende vältimiseks. 

  • Vajadused on ebapiisavalt analüüsitud.

See on üks suuremaid vigu, mida saab teha mistahes tarkvara valikul. Igal ettevõttel on unikaalsed vajadused ja nõuded, seega on oluline mõista, mida täpselt tarkvara peab suutma teha. Näiteks, kas laohaldustarkvara peab toetama mitme lao haldamist, keerulisi ladustamissüsteeme või integratsioone teiste süsteemidega? Ilma selge vajaduste loendita võib juhtuda, et valitakse tarkvara, mis ei vasta ettevõtte tegelikele nõudmistele. Ära tee ühtegi tarkvarateemalist otsust ilma, et oleksid oma ettevõtte vajadused väga täpselt kaardistanud. 

  • Valitakse kõige odavam saadaolev tarkvara.

Ehkki kulud on oluline tegur, ei tohiks need olla valikul ainus otsustav faktor. On tõsi, et odavam tarkvara võib esmapilgul tunduda atraktiivne ning alati on hea tegutseda näiliselt kulutõhusalt. Sageli tuleb sellise otsuse järel aga kompromissina leppida tarkvara piiratud funktsionaalsuse, halva klienditoe või sagedaste vigadega. Pikemas perspektiivis võib see viia hoopis suuremate kuludeni, kuna vaja võib minna täiendavat arendustööd, koolitust või isegi uue tarkvara soetamist. Võrdle alati tarkvara hinda ja selle käigushoidmise kulusid toote kvaliteedi ja funktsionaalsusega. Tea, mida sa ostad. 

  • Soetatud tarkvara ei integreeru teiste kasutatavate süsteemidega.

Tänapäeval peavad ettevõtted tihti integreerima oma laohaldustarkvara teiste süsteemidega, nagu ERP (Enterprise Resource Planning) või e-kaubanduse platvormid. Valides tarkvara, mis ei ühildu olemasolevate süsteemidega, võib tekkida vajadus keerukate ja kulukate kohanduste järele või hoopis tobe olukord, kus pead paralleelselt töötama mitme tarkvarasüsteemiga ning loodetud efektiivsus jääb saavutamata. Seega hinda enne tarkvara valimist hoolikalt selle integratsioonivõimalusi ja veendu, et see toetab vajalikku andmevahetust.

  • Tarkvara on ebamugav kasutada.

Tarkvara keerukus ja kasutajamugavus on olulised tegurid, eriti kui lõppkasutajad ei ole tehnilised spetsialistid. Kui tarkvara on keeruline kasutada või see nõuab pikka õppimisaega, võib tarkvara kasutuselevõtt olla aeganõudev protsess, mis põhjustab viivitusi ettevõtte igapäevastes toimingutes. Enne lõpliku otsuse tegemist tasub tarkvara põhjalikult testida ja kaasata testimisse ka need inimesed, kes seda edaspidi igapäevaselt kasutama hakkavad.

  • Tulevikuvajaduste eiramine.

Laohaldustarkvara valimisel on oluline mõelda ka tulevikuvajadustele. Ettevõtted kasvavad ja muutuvad, sortiment ja klientide hulk laieneb, seega peab valitud tarkvara olema piisavalt paindlik ja skaleeritav, et toetada tulevasi muutusi. Tarkvara, mis sobib praegustele vajadustele, võib mõne aasta pärast osutuda ebapiisavaks, kui ettevõtte maht kasvab või tegevusvaldkond muutub. 

  • Tarkvaral puudub hea klienditugi ja koolitus.

Isegi parim tarkvara on kasutu, kui kasutajad ei tea, kuidas seda tõhusalt kasutada. Ebapiisav koolitus ja tugiteenuste puudumine võivad viia suurema veamäära ja madalama tootlikkuseni. Enne tarkvara valimist tuleks uurida, millist koolitust ja tuge pakutakse ning veenduda, et need vastavad sinu ettevõtte vajadustele.

Katsu vältida ülaltoodud vigu ning valida ettevõttele laohaldus tarkvara, millega on tõesti mugav töötada ja mis igati sinu ettevõtte praegustele ning tulevastele vajadustele vastab. Sind aitab valikul põhjalik eeltöö ja ka nende inimeste kaasamine, kes uue tarkvaraga igapäevaselt tööle hakkavad. 

Kui sina vajad abi tarkvara valimisel, siis võta meiega ühendust ning aitame sul vältida eelnimetatud vigu. Standard Booksi laohaldus tarkvara aitab parandada sinu ettevõtte tõhusust! 

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Raamatupidamine, Standard Books

Standard Booksi äritarkvaras on ligi 30 erinevat võimalust, mis toetavad… Loe edasi

Hea äritarkvara tõstab ettevõtte igapäevatöö kvaliteeti!

14. nov. 2024

Raamatupidamine, Äritarkvara

Tänapäeva ettevõtluskeskkonnas on kvaliteetne äritarkvara enam kui lihtsalt… Loe edasi

Excellenti tiim otsib äritarkvara konsultanti!

11. nov. 2024

Uudised

Liitu meiega konsultant! Otsime oma tiimi aktiivset ja sõbralikku… Loe edasi

Excellent sõlmis sponsorlepingu Eesti Käsipalliliiduga!

11. nov. 2024

Uudised

Pühapäevase meeste rahvuskoondise mängu poolajal allkirjastasime Eesti… Loe edasi

Kristi Piper
projektijuht

Tekkis huvi? Proovi Standard Books demo tasuta!

Tutvu Standard Books äritarkvara võimalustega lähemalt: jäta oma e-mail ja me võtame Sinuga personaalselt ühendust.

Tekkis huvi? Proovi Standard Books demo tasuta!

Tutvu Standard Books äritarkvara võimalustega lähemalt: jäta oma e-mail ja me võtame Sinuga personaalselt ühendust.

Aitäh!

Sinu kontaktandmed on meie kliendihaldurile saadetud. Võtame Sinuga ühendust.

Viga!

Andmeid ei õnnestunud saata.

Liitu uudiskirjaga

Meie uudiskiri aitab Sul kursis olla viimaste Excellenti uudiste ja tootevärskendustega. Privaatsustingimustega saab tutvuda siin.

Aitäh!

Sinu kontaktandmed on meie kliendihaldurile saadetud. Võtame Sinuga ühendust.

Viga!

Andmeid ei õnnestunud saata.