Uuendatud 11. veebruar 2025
Telema eFlow seadistamine ja aktiveerimine Standard Booksis
eFlow on Telema veebikeskkond, kus on ostuarvete/kuluarvete menetlemise kinnitusring ning kasutaja saab võtta vastu oma e-arved (PDF failidena digiteeritud või aruandevate isikute kuluarveid käsitsi sisestada). Arve kulujaotus ja arve päise info liiguvad eFlowst edasi Standard Booksi.
Käesolev juhend kirjeldab Telema eFlow keskkonnast tarnija e-arvete vastuvõtmist Standard Booksi.
Eeldused kasutamiseks:
• Telemaga AS-ga sõlmitud teenuse leping;
• Telema on loonud sulle ligipääs Telema eFlow veebikeskkonnale.
1) Seadistamine
1.1. Sõlmi Telemaga eFlow teenuseleping.
Võta Telemaga ühendust ja sõlmi eFlow teenuse leping.
1.2. Moodul Üldine > Seadistused > “EDI API seadistused”
Siin on automaatse andmevahetuse jaoks vajalikud seadistused failide salvestamiseks ja arhiveerimiseks.
1.2.1 Märgi seadistuses valikud:
– “Automaatne import aktiveeritud”;
– „Saada kinnitatud dokumendid Telemasse automaatselt“.
1.2.2 Failide impordi/arhiveerimise/ekspordi teekond.
Siin määratud kaustade kaudu hakkab toimuma dokumentide XML failide import ja eksport automaatselt. Need kataloogide asukohad ja nimed küsi Excellenti konsultandi käest info@excellent.ee
1.2.3 Täida Telema API osas lahtrid „Client ID“ (Kanali ID) ja „Client secret võti“ (APi võti).
Need andmed küsi oma Telema esindaja käest. Salvesta seadistus.
2) Täiendavad valikud ostuarvete vastuvõtmisel
Nende seadistustega saad reguleerida programmi käitumist tarnija e-arvete vastuvõtmisel:
moodul Üldine > Seadistused > E-teenuste seadistused > vaheleht „E-arve seadistused“
Tarnija E-arve ridade ülekanne ostuarvele:
Ühe summeeritud reana tarnija kulukontoga – See valik summeerib sama kulukonto ja objektiga ostuarve read kokku.
Iga rida eraldi – See valik toob Standard Booksi ostuarvele iga rea eraldi, nii nagu originaalarvel.
Tarnija E-arve ridade ülekanne kulutusele:
Summeeritud kulukonto/objekt lõikes – See valik summeerib sama kulukonto ja objektiga ostuarve read kokku.
Iga rida eraldi – See valik toob Standard Booksi ostuarvele iga rea eraldi, nii nagu originaalarvel.
E-arve vastuvõtmine – Märkides „Ainult kinnitatud“ päritakse ainult operaatori portaalis kinnitusringi läbinud ostuarveid. Jättes valiku märkimata, päritakse ainult saabunud ostuarveid. Korraga mõlema staatusega ostuarveid pärida ei saa.
“Ära nõua KM-koodi e-ostuarve ridadadel” – Kui linnuke on märgitud, siis võib Tarnija e-arvel KM koodi väli olla tühi, ostuarvet saab ikka koostada. Kui linnuke on märkimata, pead enne ostuarve koostamist tarnija e-arvel KM koodi kindlasti täitma.
“Näita ostuarvel tarnija e-arve rea kommentaare” – Juhul kui ostuarve read pole summeeritud ja olemasolev ostuartiklikood on tarnija e-arvel puudu, siis ilmub ostuarvele kirjeldus e-arve realt.
“Näita kulutusel tarnija e-arve rea kommentaare” – Juhul kui ostuarve read pole summeeritud ja olemasolev ostuartiklikood on tarnija e-arvel puudu, siis ilmub kulutusele kirjeldus e-arve realt.
“Tarnija e-arve vastuvõtmine kõikide manustega” – Valik määrab, kas tarnija e-arvega tuleb e-arve operaatorilt kaasa ainult arve enda PDF fail või ka teised arvega seotud täiendavad manused.
“Tarnija e-arve automaatne kinnitamine“ – Valik määrab, kas programm proovib Tarnija e-arvest koostada ja kinnitada automaatselt ostuarve. Kui koostamine ei õnnestu, siis ostuarvet ei koostata ja veateade kuvatakse Tarnija e-arve kaardil.
“Lisa ostuarve ja kulutuse koostamisel konto objekt” – Valik määrab, kas ostuarve või kulutuse koostamisel, tuuakse ostuarvele või kulutusele kontodele seadistatud objektid.
4. Telema API ühenduse aktiveerimine
Liidestuse aktiveerimiseks ava moodul Üldine > Seadistused > E-teenuste seadistused.
Vahelehel „Muud teenused“ vajuta „Telema EDI“ real nuppu „Aktiveeri“.
Avaneb vaheaken, kus saad valida kasutatavad Telema teenused. Ostuarvete vastuvõtmise jaoks märgi valik: „Telema eFlow“
Vajuta „Muuda“.
Kui avad E-teenuste seadistused uuesti, siis peaksid nägema, et Telema REST API teenus on aktiveeritud
NB! Kui antud toiming mingil põhjusel ei õnnestu, siis pöördu Excellenti konsultantide poole info@excellent.ee
Sind võivad huvitada ka need artiklid:
Telema e-teenuste kirjeldused – mida ja milleks kasutada saab