Avaleht> Kasutajatugi> Moodulid> Ostuarved/Tasumised> Funktsioonid> Miks tasumiste faili ei õnnestu internetipanka laadida, ilmuvad veateated?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 09. mai 2024

Miks tasumiste faili ei õnnestu internetipanka laadida, ilmuvad veateated?

Internetipangad kontrollivad imporditavate failide sisu vastavust SEPA xml faili formaadile. Kui faili sisu on vale või puudulik, esitatakse internetipangas veateade. Veateade võib olla suhteliselt tehniline tavakasutaja jaoks. Veateate sisu kohta saad täpsemalt küsida oma panga konsultandilt.


Näiteks:
1. Tasumisviisiga seotud panga kaardil puudub SWIFT kood
Moodul Ostuarved > Seadistused > Tasumisviisid. Sinu pangakontoga seotud tasumisviisi real peab olema täidetud veerg “Pank”  ja selle panga kaardil peab olema täidetud BIC/SWIFT kood (Seadistused > Pangad).

2. Saaja IBAN kontonumber ei ole korrektne
Ava Tasumise kaardi H. osa, “Tarnija IBAN” veerus peab eksisteerima korrektne tarnija pangakonto number, st. peab olema EE algusega ja tühik ei tohi olla IBAN alguses/lõpus. Vali õige IBAN klahvikombinatsiooniga ctrl+enter. Kui valikus puudub soovitud tarnija IBAN, siis lisa see tarnija Kontakti kaardile (“Kontod” vahelehele).

3. Valuuta kood ei ole 3-kohaline
Kontrolli moodul Üldine > Registrid > Valuutad. Kasuta rahvusvahelisi kolmekohalisi koode.

4. Saaja nimes on kasutatud lubamatuid sümboleid

5. Välispankade (väljaspool Eestit või Euroopa Liitu) jaoks peavad olema koostatud Panga kaardid.
Moodul Ostuarved > Seadistused > Pangad. Kui soovid teostada tasumisi välistarnijatele, pead koostama Panga kaardi tarnija panga jaoks ning täitma selle panga BIC/SWIFT koodi. Välispanga Panga kood sisesta tarnija Kontakti kaardile.


Pea meeles, et Ostuarvele (Valuuta vahelehele) võetakse tarnija arveldusarve number tarnija kontakti kaardilt, mis oli seal ostuarve sisestamise hetkel. Tasumisele (vahelehele H) tuleb arveldusarve nr omakorda ostuarvelt. Kui muudad kontakti kaardil pangakonto nr, siis see ei muutu automaatselt juba sisestatud ostuarvetel ega tasumistel, vaid ainult uutel.
Vaata ka seadistamise VIDEOT


Enne faili koostamist on võimalik Standard Books programmis kontrollida, kas vajalikud andmed on korrektselt ettevalmistatud. Seda on võimalik teha moodulis Ostuarved > Aruanded > Andmete kontroll (SEPA maksed).
Vaata selle aruande kasutamist siit VIDEOST


VIITENUMBRID

NB! Ole tähelepanelik, kui kasutad viitenumbreid ja soovid tasumised panka saata nii, et tekiks üks maksekorraldus tarnija kohta.
Kui kasutad Kontakti viitenumbrit (ehk viitenumber on alati sama igal arvel), siis saad iga tarnija arvete kohta, millel on sama viitenumber, koostada eraldi maksekorralduse. Selleks:
– moodul Ostuarved > Seadistused > Tasumise seadistused > märgi valik “Koonda ainult sarnased viitenumbrid“;
ja
– moodul Ostuarved > Funktsioonid > Ekspordid > SEPA maksed > valik “Üks maksekorraldus tarnija kohta”.
Mõlemad valikud peavad olema märgitud, et toimuks viitenumbri põhine koondamine.

Kui “Koonda ainult sarnased viitenumbrid” on märgitud, siis Tasumisel “Saada panka” vajutades või moodulis Ostuarve > Funktsioonid > Ekspordid > SEPA maksed on tehtud valik “Üks maksekorraldus tarnija kohta“:
– kui Tasumisel on korduvaid viitenumbrid, siis ühele maksekorraldusele koondatakse sama viitenumbriga tarnija ostuarved;
– kui Tasumisel viitenumber puudub, siis koondatakse ühele maksekorraldusele sama tarnija ostuarved;

Kui “Koonda ainult sarnased viitenumbrid” ei ole märgitud, siis Tasumisel “Saada panka” vajutades või moodulis Ostuarve > Funktsioonid > Ekspordid > SEPA maksed on tehtud valik “Üks maksekorraldus tarnija kohta“, siis ühele maksekorraldusele koondatakse kõik sama tarnja ostuarved.


Kui kasutad arvepõhist viitenubrit (ehk iga arve puhul on erinev viitenumber), siis ei ole “Üks maksekorraldus tarnija kohta” valikut mõistlik kasutada, sest ühel maksekorraldusega ei saa saata mitut viitenumbrit. Arvepõhise viitenumbri kasutamisel saada ikkagi iga Tasumine eraldi, mitte koondatult.


 

(Tasumise, tasumiste import, pangaimport, SEPA eksportimine, maksefailid, maksekorraldused, maksekorralduste, pangafailide, panga maksed, pangamaksed)

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Soovi korral lisa oma kommentaar ja kontaktandmed, et saaksime Sinuga ühendust võtta.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

JUULI NIPINURK – Graip.ai liidesega digiteerimine, käibemaksu tasumine otse programmist panka, kuidas kontrollida, kas e-mail sai saadetud jpm

15. juuli 2024

JUULI NIPID Kuidas… Loe edasi

Excellent: pikaajaline tegija äritarkvara turul sai 22. aastaseks

12. juuli 2024

Excellent Business Solutions Eesti AS-i… Loe edasi

Kuidas kaitsta enda ettevõtet küberriskide eest?

05. juuli 2024

Miks on oluline küberturvalisus juba… Loe edasi