Uuendatud 09. mai 2024
Miks tasumiste faili ei õnnestu internetipanka laadida, ilmuvad veateated?
Internetipangad kontrollivad imporditavate failide sisu vastavust SEPA xml faili formaadile. Kui faili sisu on vale või puudulik, esitatakse internetipangas veateade. Veateade võib olla suhteliselt tehniline tavakasutaja jaoks. Veateate sisu kohta saad täpsemalt küsida oma panga konsultandilt.
Näiteks:
1. Tasumisviisiga seotud panga kaardil puudub SWIFT kood
Moodul Ostuarved > Seadistused > Tasumisviisid. Sinu pangakontoga seotud tasumisviisi real peab olema täidetud veerg “Pank” ja selle panga kaardil peab olema täidetud BIC/SWIFT kood (Seadistused > Pangad).
2. Saaja IBAN kontonumber ei ole korrektne
Ava Tasumise kaardi H. osa, “Tarnija IBAN” veerus peab eksisteerima korrektne tarnija pangakonto number, st. peab olema EE algusega ja tühik ei tohi olla IBAN alguses/lõpus. Vali õige IBAN klahvikombinatsiooniga ctrl+enter. Kui valikus puudub soovitud tarnija IBAN, siis lisa see tarnija Kontakti kaardile (“Kontod” vahelehele).
3. Valuuta kood ei ole 3-kohaline
Kontrolli moodul Üldine > Registrid > Valuutad. Kasuta rahvusvahelisi kolmekohalisi koode.
4. Saaja nimes on kasutatud lubamatuid sümboleid
5. Välispankade (väljaspool Eestit või Euroopa Liitu) jaoks peavad olema koostatud Panga kaardid.
Moodul Ostuarved > Seadistused > Pangad. Kui soovid teostada tasumisi välistarnijatele, pead koostama Panga kaardi tarnija panga jaoks ning täitma selle panga BIC/SWIFT koodi. Välispanga Panga kood sisesta tarnija Kontakti kaardile.
Pea meeles, et Ostuarvele (Valuuta vahelehele) võetakse tarnija arveldusarve number tarnija kontakti kaardilt, mis oli seal ostuarve sisestamise hetkel. Tasumisele (vahelehele H) tuleb arveldusarve nr omakorda ostuarvelt. Kui muudad kontakti kaardil pangakonto nr, siis see ei muutu automaatselt juba sisestatud ostuarvetel ega tasumistel, vaid ainult uutel.
Vaata ka seadistamise VIDEOT
Enne faili koostamist on võimalik Standard Books programmis kontrollida, kas vajalikud andmed on korrektselt ettevalmistatud. Seda on võimalik teha moodulis Ostuarved > Aruanded > Andmete kontroll (SEPA maksed).
Vaata selle aruande kasutamist siit VIDEOST
VIITENUMBRID
NB! Ole tähelepanelik, kui kasutad viitenumbreid ja soovid tasumised panka saata nii, et tekiks üks maksekorraldus tarnija kohta.
Kui kasutad Kontakti viitenumbrit (ehk viitenumber on alati sama igal arvel), siis saad iga tarnija arvete kohta, millel on sama viitenumber, koostada eraldi maksekorralduse. Selleks:
– moodul Ostuarved > Seadistused > Tasumise seadistused > märgi valik “Koonda ainult sarnased viitenumbrid“;
ja
– moodul Ostuarved > Funktsioonid > Ekspordid > SEPA maksed > valik “Üks maksekorraldus tarnija kohta”.
Mõlemad valikud peavad olema märgitud, et toimuks viitenumbri põhine koondamine.
Kui “Koonda ainult sarnased viitenumbrid” on märgitud, siis Tasumisel “Saada panka” vajutades või moodulis Ostuarve > Funktsioonid > Ekspordid > SEPA maksed on tehtud valik “Üks maksekorraldus tarnija kohta“:
– kui Tasumisel on korduvaid viitenumbrid, siis ühele maksekorraldusele koondatakse sama viitenumbriga tarnija ostuarved;
– kui Tasumisel viitenumber puudub, siis koondatakse ühele maksekorraldusele sama tarnija ostuarved;
Kui “Koonda ainult sarnased viitenumbrid” ei ole märgitud, siis Tasumisel “Saada panka” vajutades või moodulis Ostuarve > Funktsioonid > Ekspordid > SEPA maksed on tehtud valik “Üks maksekorraldus tarnija kohta“, siis ühele maksekorraldusele koondatakse kõik sama tarnja ostuarved.
Kui kasutad arvepõhist viitenubrit (ehk iga arve puhul on erinev viitenumber), siis ei ole “Üks maksekorraldus tarnija kohta” valikut mõistlik kasutada, sest ühel maksekorraldusega ei saa saata mitut viitenumbrit. Arvepõhise viitenumbri kasutamisel saada ikkagi iga Tasumine eraldi, mitte koondatult.
(Tasumise, tasumiste import, pangaimport, SEPA eksportimine, maksefailid, maksekorraldused, maksekorralduste, pangafailide, panga maksed, pangamaksed)