Uuendatud 12. mai 2015
Millest tekib andmebaasikahjustust?
Tarkvara kasutamisel võib esineda olukord, kus andmebaasifail saab kahjustada. See on harva esinev olukord, kuid siiski tuleb olla valmis. Andmebaasikahjustused on põhjustatud peamiselt programmivälistest teguritest:
– elektrikatkestus,
– kõvaketta riknemine,
– kõvaketta vaba ruum on otsa saanud,
– programmi käivitamine võrgukettalt,
– arvuti sulgemine “jõuga” (POWER OFF nupp) samal ajal kui programm oli avatud,
– arvuti “Sleep” funktsiooni kasutamine samal ajal kui programm on avatud,
– arvutiviirus,
– programmi paigaldamine välisele andmekandjale,
– andmebaasi koopeerimine samal ajal kui serverprogramm töötab,
– vale tekstifaili importimine kasutaja poolt.
Tõsise andmebaasikahjustuse korral annab programm veateate algusega “D4…”
“D4 segment read error”
“D4 DiskPtr is outside logical file“
“D4 DiskFlush < 0”
“D4 IndexDelete” või sarnane.
Juhul kui teade ilmub ainult ühes töökohas klientprogrammis, siis on probleemne antud arvutis klientprogrammi andmefail. See ei ole tõsine tõrge ja saab lahendada järgnevalt:
sulge klientprogramm, leia klientprogrammi kataloog ja nimeta ümber andmefail HANSA.HDB (näiteks HANSAvana.HDB). Taaskäivita programm ja vali “Võta ühendust serveriga”. Õige IP aadressi ja pordi numbri saad küsida oma IT tugiisiku käest või vaadata kolleegi arvutis klientprogrammist (Ettevõtete tabelis).
Juhul kui teade ilmub kõikides töökohtades ja serverprogrammi hansa.log failis, siis on tõsine tõrge. Selles olukorras on kõige korrektsem taastada andmed viimasest tekstikoopiast (eeldusel, et on seadistatud igaöine varukoopia tegemine). Vahepeal sisestatud andmed tuleb taastada käsitsi.
Kui kasutad pilveserveri teenust, siis võta ühendus Excellenti konsultandiga.