Avaleht> Kasutajatugi> Alustamine> Algandmete sisestamine> Kuidas Standard Booksis alustada uut ettevõtet algsaldodega?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 21. jaanuar 2025

Kuidas Standard Booksis alustada uut ettevõtet algsaldodega?

Kui oled uue ettevõtte oma Standard Booksi andmebaasi lisanud (loe ettevõtte lisamisest SIIT), on see esialgu tühi, kus puuduvad andmed ja algseadistused.

1) Algseadistuste import

Enne kui hakkad oma ettevõtteid andmeid sisestama, veendu, et uude ettevõttesse on kõigepealt laetud algseadistused. Kõige värskema algseadistustega faili saad küsida Excellenti konsultantidelt, saada e-mail info@excellent.ee. Loe algseadistuste importimisest täpsemalt SIIT

2) Kontode algsaldode sisestamine

Finantskontode algsaldode sisestamiseks tuleb minna moodulisse Finants > Seadistused > Algsaldod. Loe täpsemalt SIIT

3) Klientide ja tarnijate saldod

Kui eelmisest perioodist on jäänud üles tasumata arveid (nii müügi- kui ka ostureskontros), siis sisesta laekumata arved 31.12.20xx seisuga moodulis Müügiarved > Registrid > Arved, ja tasumata ostuarved 31.12.20xx seisuga moodulis Ostuarved > Registrid > Ostuarved.
Müügiarved ja Ostuarved tuleb sisestada selle kuupäevaga, mis on arvetel näidatud ja kinnitada, kuid kannet ei tohi tekkida.
Moodul Finants > Seadistused > Allsüsteemid, siin seadistuses saad määrata kuupäeva, millest alates finantskanded hakkavad automaatselt tekkima. Märgi linnukestega need registrid, millest Kandeid tuleb koostada. Näiteks: kui algsaldod sisestate 31.12.2024 seisuga, siis siin seadistuses märgi kuupäevaks 01.01.2025.”Allsüsteemid” seadistus on vajalik selleks, et kui sisestad 31.12.20xx seisuga müügiarveid, mis on laekumata või sisestad ostuarveid, mis on tasumata, siis programm ei koosta nendest kinnitatud müügiarvetest ja ostuarvetest kandeid, kuna nende summad kajastuvad juba Algsaldode (Finants > Seadistused > Algsaldod) kaartidel.
Klientide ja tarnijate ettemaksude algsaldod tuleb samuti sisestada Tasumisena või Laekumisena ning täita ära ettemaksunumbrid. Kontrolli aruannetest Müügireskontro (moodul Müügiarved) ja Ostureskontro (moodul Ostuarved), kas sisestatud müügi- ja ostuarved ning ettemaksud kajastuvad aruannetes korrektselt.

4) Toodete ehk ladude algsaldode sisestamine

Lao algsaldod on vajalik sisestada ainult juhul, kui sul on programmi kasutuselevõtmise hetkel reaalne laoseis. Kui ettevõte alles alustab tegevust ja laos kaupa pole, siis laosissetulekut pole vaja koostada. Loe laosaldode sisestamisest täpsemalt SIIT

5) Aruandvate isikute saldod

Aruandvate isikute saldo tuleb sisestada Finants mooduli registris “Algsaldod“. Loe täpsemalt SIIT

6) Palga andmete sisestamine

Kui alustad Palga mooduli kasutamist, siis kontrolli, kas standard seadistused on juba täidetud moodulis Palk > Seadistused. Loe täpsemalt SIIT

Sind võivad huvitada ka need artiklid:

Uue lisaettevõtte lisamine (pilveteenuse kasutajale)

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Palgaarvestus 2025: kuidas Standard Booksi palgamoodul muudab töö lihtsamaks?

18. veebruar 2025

Palgaarvestus on… Loe edasi

Mida tähendab digipööre raamatupidamises?

13. veebruar 2025

Raamatupidamismaailm on… Loe edasi

2025 NIPINURK – Veebruar: mootorsõidukimaksu kajastamine, laekumiste sisestamine, kinnitusringi läbinud ostuarvete vastuvõtmine jpm.

06. veebruar 2025

Veebruari nipinurk  Kuidas… Loe edasi