Avaleht> Kasutajatugi> Moodulid> Müügiarved/Laekumised> Registrid> Kontaktid> KUIDAS SISESTADA UUT KONTAKTI? (KLIENT ja TARNIJA)

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 10. veebruar 2025

KUIDAS SISESTADA UUT KONTAKTI? (KLIENT ja TARNIJA)

Uusi kontakte ehk kliente ja tarnijaid saad sisestada mitmes moodulis, kus asub Kontaktide register (näiteks, moodulid Müügiarved, Müügihaldus, Kliendihaldus, Ostuarved, Kulutused, Logistika jt). Kontaktide register on jagatud ehk ühes moodulis sisestatud infot näed kõikides teistes moodulites.


– Mine moodulisse Müügiarved > Registrid > Kontaktid
– Uue kontakti loomiseks ava Kontaktide register ja vali Koosta menüüst “Uus kontakt“.
– Jälgi, et märgid kontakti kaardil valiku “Klient” või “Tarnija“. Valik “Klient” võimaldab kontakti kasutada müügiga seotud moodulites (näiteks:  moodulites Müügiarved, Müügihaldus, Kliendihaldus). Valik “Tarnija” võimaldab kontakti kasutada ostuga seotud moodulites (näiteks: Ostuarved, Logistika). Kui mõlemad valikud on märkimata, siis võib hiljem dokumentide sisestamisel ilmuda teade: “Kood ei ole kasutusel“. Sõltuvalt sellest, mis moodulis sa uut Kontakti kaarti looma hakkad, märgib programm automaatselt valiku “Klient” või “Tarnija“. Näiteks, moodulis Ostuarved ja Logistika uue Kontakti kaardi alustamisel on automaatselt märgitud valik “Tarnija“. Moodulis Müügiarved ja Müügihaldus on uue Kontakti loomisel automaatselt märgitud “Klient“.
– Täida ära sinu ettevõttele oluline info, mida soovid kliendi kohta salvestada. Saad kasutada ka automaatset andmete päringut Äriregistrist (loe sellest SIIT).
NB! Kui tegemist on välisriigi kliendiga, siis saad siduda selle riigiga, täites lahtri “Riik“. Kui sa Riigi koodi siin kaardil tulevikus muudad, siis kontrolli kohe üle Hinnakirja kood ja Käibemaksutsoon, et need vastaksid soovitule.
– Kontakti kaardi salvestamiseks vajuta Salvesta.

Loe kontakti kaardi sisestamise kohta täpsemalt siit: hansamanuals.com või vaata videot SIIT


Topelt kontaktide kontroll:

Kontakti kaardi esmasel salvestamisel kontrollib ettevõtte riikliku reg.nr. (Kontakti kaardil lahter “Reg.nr“) järgi, kas eksisteerib sama numbriga Kontakte eelnevalt. Kui tuvastab Kontakti kaardi, kus on sama Reg.nr. täidetud, siis annab ekraanile hoiatuse:
Reg.nr-ga kontakt on juba olemas:  (kontakti number)“.
Seejärel saab sisestaja valida, kas ikkagi salvestada uus kaart, või leiab ja kasutab olemasolevat Kontakti kaarti.


Kontakti kaardi Operatsioonide menüü lisavalikud:
– Kontaktisikute sisestamisest loe SIIT
Edasta Smaley’sse
Genereeri viitenumber


(kliendid, uued kliendid, uus klient, uued hankijad, uus hankija, uute hankijate, uue hankija)

Sind võivad huvitada ka need artiklid:

Kuidas lisada uut kliendi või tarnija kontaktisikut?

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Palgaarvestus 2025: kuidas Standard Booksi palgamoodul muudab töö lihtsamaks?

18. veebruar 2025

Palgaarvestus on… Loe edasi

Mida tähendab digipööre raamatupidamises?

13. veebruar 2025

Raamatupidamismaailm on… Loe edasi

2025 NIPINURK – Veebruar: mootorsõidukimaksu kajastamine, laekumiste sisestamine, kinnitusringi läbinud ostuarvete vastuvõtmine jpm.

06. veebruar 2025

Veebruari nipinurk  Kuidas… Loe edasi