Uuendatud 30. aprill 2024
KUIDAS SISESTADA UUT KONTAKTI/KLIENTI?
Uusi kontakte saad sisestada mitmes moodulis, kus asub Kontaktide register (näiteks Müügiarved, Müügihaldus, Kliendihaldus, Ostuarved). Kontaktide register on jagatud ehk ühes moodulis sisestatud infot näed kõikides teistes moodulites.
Uue kontakti loomiseks ava Kontaktide registri sirvimise aken ja vali Koosta menüüst “Uus kontakt“.
Täida ära sinu ettevõttele oluline info, mida soovid kliendi kohta salvestada. Saad kasutada ka automaatset andmete päringut Äriregistrist (loe sellest SIIT).
Kontakti kaardi salvestamiseks vajuta Salvesta.
Loe kontakti kaardi sisestamise kohta täpsemalt siit: hansamanuals.com või vaata videot SIIT
Topelt kontaktide kontroll:
Kontakti kaardi esmasel salvestamisel kontrollib ettevõtte riikliku reg.nr. (Kontakti kaardil lahter “Reg.nr“) järgi, kas eksisteerib sama numbriga Kontakte eelnevalt. Kui tuvastab Kontakti kaardi, kus on sama Reg.nr. täidetud, siis annab ekraanile hoiatuse:
“Reg.nr-ga kontakt on juba olemas: (kontakti number)“.
Seejärel saab sisestaja valida, kas ikkagi salvestada uus kaart, või leiab ja kasutab olemasolevat Kontakti kaarti.
Kontakti kaardi Operatsioonide menüü lisavalikud:
– Kontaktisikute sisestamisest loe SIIT
– Edasta Smaley’sse
– Genereeri viitenumber
NB!
1) Jälgi, et märgid kontakti kaardil valiku “Klient” või “Tarnija“. Valik “Klient” võimaldab kontakti kasutada Müügiarvete moodulis. Valik “Tarnija” võimaldab kontakti kasutada Ostuarvete moodulis. Kui mõlemad valikud on märkimata, siis võib hiljem dokumentide sisestamisel ilmuda teade: “Kood ei ole kasutusel“.
2) Kui tegemist on välisriigi kliendiga, siis saad siduda selle riigiga, täites lahtri “Riik“. Kui sa Riigi koodi siin kaardil tulevikus muudad, siis kontrolli kohe üle Hinnakirja kood ja Käibemaksutsoon, et need vastaksid soovitule.