Uuendatud 27. august 2024
KUIDAS SISESTADA LAEKUMIST?
Efektiivseks võlgnevuste jälgimiseks tuleb nii Arvete kui ka Laekumiste registrid hoida päevakohasena.
Uue Laekumise sisestamiseks on 2 võimalust:
A) Kui soovid Laekumise koostada ühe kindla arve kohta, siis ava müügiarve ekraanile ja vali Koosta menüüst “Laekumine“.
Avaneb uus laekumise dokument, kus on täidetud arve andmed.
B) Kui soovid ühele Laekumisele rohkem arveid lisada, siis mine moodulisse Müügiarved, register Laekumised.
Vali Koosta menüüst “Laekumine“.
Laekumise sisestamine
Nr. – Laekumise number. Kasuta Ctrl+Enter, et valida numbriseeria nimekirjast järgmine. Laekumise salvestamise hetkel annab programm numbri automaatselt.
Kande kp. – Kuupäev, mille alusel koostatakse Laekumisest finantskanne.
Viide – Seda välja võid kasutada, kui soovid eristada Laekumisi muul alusel kui Laekumise number (näiteks, panga viitenumber).
Viitenumbrit näed ka aknas ‘Laekumised: Sirvi’, mis võimaldab otsida Laekumisi Viitenumbri järgi. Samuti saad tellida aruannet ‘Laekumiste nimekiri’ vastavalt Viitenumbrile. Viitenumber kantakse ka Laekumisest koostatud finantskandele.
Tasumisviis – Kasuta Ctrl+Enter valimiseks. Tasumisviis määrab, millist kontot Laekumise summas debiteeritakse.
Ühele Laekumise kaardile võid sisestada erinevate klientide makseid erinevate arvete eest. Kui arved laekusid sinu erinevatele pangakontodele, siis on võimalik igal real kasutada erinevaid Tasumisviise (C vahelehel). Täida ainult juhul, kui need erinevad päises määratud Tasumisviisist.
Arve – vali Ctrl+Enter tasumata arvete nimekirjast arve nr, mida klient tasus.
Arve nr sisestamisel sisestub automaatselt “Saadud summa“. Kui klient maksis vähem, siis muuda “Saadud summa” veergu.
Kinnita laekumine, kui summa sobib.
Täpsem juhend lk 92: PDF