Avaleht> Kasutajatugi> Moodulid> Logistika/Ladu> Veel Logistikast> Kuidas sisestada kaupade tagastamine tarnijale?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 23. märts 2023

Kuidas sisestada kaupade tagastamine tarnijale?

Logistika mooduli seadistuste nimekirjas asub register “Tag. kaubad tarnijale“, kus registreeritakse kauba tagastused Tarnijatele. Tarnijale tagastatud kauba kaart on alati seotud vastava Ostutellimusega. Tagastus võib olla täielik või osaline. Seda registrit ei saa kasutada ilma Ostutellimuste moodulita. Kui Ostutellimuste moodulit ei kasutata, koosta kauba tagastamiseks Laomahakandmine.

Kauba tagastamisel arvutatakse artikli hind tavapärase kulumudeli alusel.

Tagastuse dokumendi kinnitamisel muudetakse vastavalt Artiklite laoseisud ning Finantsi koostatakse Kanne. Seejärel võid koostada algsest Ostutellimusest uue Laosissetuleku (kui saadetakse asenduskaup) või Kreeditarve (kui esitatud on Ostuarve ja sa asenduskaupa ei soovi).
Kreeditarve võid koostada ka Tagastuse kaardist, eeldusel, et Ostutellimusest on koostatud vaid üks Ostuarve ning Ostureskontro seadistuses “Ostuarve seadistused” pole märgitud valik “Ühe summeeritud reana hankija kulukontoga“. Kui Ostutellimusest on koostatud mitu Ostuarvet, pead koostama Kreeditarve algsest Ostuarvest Operatsioonide menüü käsklusega “Koosta kreeditarve“.

Tarnijale tagastatud kaupade vaatamiseks mine Logistika moodulisse ja vali Seadistuste alt “Tag. kaubad tarnijale“. Sirvimisaknas näed iga Tagastuse numbrit, kuupäeva ja kommentaari. Kinnitatud kaardid on tähistatud linnukesega. Nimekirja saad oma vajadustest lähtuvalt ümber reastada. Kaardi leidmiseks kasuta otsingu välja.

Tagastusi hankijale ei saa sisestada otse Tagastatud kaubad hankijale registrisse. Dokumendi registreerimiseks on kaks võimalust:

  1. Ava Ostutellimus ja vali Koosta menüüst käsklus “Koosta tagastatud kaubad“. Sellega koostatakse registrisse Tagastatud kaubad tarnijale uus kaart. Tagastuse koostamiseks peab Ostutellimus olema salvestatud ning sellest peab olema koostatud vähemalt üks kinnitatud Laosissetulek.
    Dokumendi sisestamise kohta loe SIIT
  2. Ava Laosissetulek ja vali Koosta menüüst käsklus “Koosta tagastatud kaubad“. Sellega koostatakse registrisse Tagastatud kaubad tarnijale uus kaart. Tagastuse koostamiseks peab Laosissetulek olema kinnitatud ja salvestatud. Laosissetulekust Tagastuse koostamiseks peab Laosissetulek olema koostatud Ostutellimusest.
    Dokumendi sisestamise kohta loe SIIT
    Nr 2 võimalust kasuta siis, kui Kuluarvestuse seadistuses on märgitud valik Algne laosisset. ostuhind hankijatele tagast. kaupadel ja/või Ostutellimuste seadistustes on märgitud valik “Ära luba tellimusest tagastatud kaupu koostada“. Kui kasvõi üks nendest valikutest on kasutusel, ei saa Ostutellimustest tagastusi koostada.NB! Tagastatud kauba dokumendi päises on oluline märkida, kas selle dokumendi kinnitamisel uuendatakse Ostutellimusel automaatselt Saadud kogust või ka Tellitud kogust.
    Vähenda Saadud kogust
    Selle valikuga vähendatakse Ostutellimusel ainult Saadud koguseid. Seda kasutatakse, kui soovid rikkis kauba asendamist. Kui Tagastus on kinnitatud ja kui saabub asenduskaup, saad Ostutellimusest koostada uue Laosissetuleku.
    Vähenda = Tellitud ja saadud kogust
    Selle valikuga vähendatakse Saadud kogused JA Tellitud kogus. Seda kasutatakse, kui asenduskaupa ei soovita. Kui Ostutellimuse kohta on saabunud Ostuarve, saad selle krediteerida, valides Tagastuse kaardi Koosta menüüst käskluse “Koosta kreeditarve“. Kui Ostutellimusest on koostatud mitu ostuarvet, ei saa Tagastusest kreeditarvet koostada. Siis koosta kreeditarve kas Ostutellimusest või krediteeritavast Ostuarvest. Ülejäänud lahtrite täitmise kohta loe täpsemalt siit: hansamanuals.com

 

(kaubatagastused, kaupade tagastus)

Sind võivad huvitada ka need artiklid:

Kuidas sisestada kaupade tagastamine kliendilt?

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Soovi korral lisa oma kommentaar ja kontaktandmed, et saaksime Sinuga ühendust võtta.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

JUULI NIPINURK – Graip.ai liidesega digiteerimine, käibemaksu tasumine otse programmist panka, kuidas kontrollida, kas e-mail sai saadetud jpm

15. juuli 2024

JUULI NIPID Kuidas… Loe edasi

Excellent: pikaajaline tegija äritarkvara turul sai 22. aastaseks

12. juuli 2024

Excellent Business Solutions Eesti AS-i… Loe edasi

Kuidas kaitsta enda ettevõtet küberriskide eest?

05. juuli 2024

Miks on oluline küberturvalisus juba… Loe edasi