Uuendatud 06. detsember 2023
Kuidas seadistada kliendile krediidilimiit?
Krediidilimiidi funktsiooni kasutamiseks tuleb:
1) Määra krediidi limiit kontakti/kliendi kaardile
Moodul Müügiarved > Registrid > Kontaktid.
Kontakti kaardi “Tingimused” lehel täida väli “Müügi krediidilimiit” ja “Müügi kred.limiidi pv-i“. Siin määra ettevõtte krediidilimiit kohalikus valuutas. Kui sa ei soovi kliendile ostmist lubada, sisesta krediidilimiidiks 0.01
2) Moodul Müügiarved > Seadistused > Krediidilimiit
See seadistus võimaldab sul kontrollida tehinguid Kliendiga, kui kliendi krediidilimiit on ületatud või on jõudnud viimase piirini.
Hoiatus kliendi asetamisel tellimusele / Hoiatus kliendi asetamisel arvele
Hoiatused ilmuvad siis, kui kasutad dokumentidel Klienti, kellel on krediidilimiit juba ületatud.
Ära luba salvestada tellimust / Ära luba salvestada arvet / Ära luba koostada Lähetust
Salvestada ei lubata, kui selle tehinguga ületab Klient krediidilimiit. Kõikide valikutega võrreldakse Kliendi krediidilimiiti tema tasumata Arvete kogusummaga (vastavalt allpool määratule, kas Maksmata või Tähtaja ületanud Arvete kogusummaga).
“Ära luba koostada Lähetust” valik võrdleb krediidilimiiti Kliendi tasumata Arvete kogusummaga ning tema täitmata Tellimuste kogusummaga.
Kliendi krediidiseisu arvestamiseks saad kasutada ühte kolmest meetodist:
Kõik maksmata arved – arvesse võetakse kõik maksmata arved.
Ainult tähtaja ületanud arved – arvesse võetakse ainult tasumata arved, millel on tähtaeg ületatud. Näiteks, kui Kliendil on tasumistingimuseks 30 päeva, võetakse arvesse arved, mis on tasumata üle 30 päeva.
Tähtaega mitte ületanud laekumata arved – kui Kliendil on tähtaja ületanud arveid, loetakse ta automaatselt krediidilimiidi ületanuks, sõltumata nende arvete summast. Kui selliseid arveid ei ole, võetakse arvesse ainult tasumata arved, millel ei ole tähtaeg ületatud. Krediidilimiiti kontrolli ei toimu, kui kliendi Kontakti kaardile krediidilimiiti määratud ei ole.
TEATED EKRAANILE
* Kui valid müügiarvele või tellimusele klienti ja ilmub teade “Määratud krediidilimiidi päevad on ületatud“, siis on põhjuseks Kontakti kaardil täidetud “Müügi kred.limiidi pv-i” lahtrisse sisestatud limiit.
* Kui valid müügiarvele või tellimusele klienti ja ilmub teade “Klient on ületanud krediidilimiiti“, siis on põhjuseks Kontakti kaardil täidetud “Müügi krediidilimiit” lahtrisse sisestatud limiit.
Vaata ka videot SIIT