Uuendatud 20. veebruar 2024
Kuidas saan kontrollida, kas minu klient kasutab e-arveid?
Selleks, et Standard Books hakkaks automaatselt kontrollima Kontaktide registris olevate klientide e-arve vastuvõtu võimekust, tuleb:
1. Aktiveerida Äriregistri liidestus. Äriregistri teenuse aktiveerimise kohta loe siit: PDF juhend
2. Teha seadistus:
moodul Üldine > Seadistused > RIK päringu seadistused
Märgi valik: “E-arve vastuvõtu staatuse päring”
Antud valiku tegemisel hakkab Standard Books pärima Äriregistrist kontaktide registris olevate klientide e-arve vastuvõtu staatuseid (kontroll tehakse kontakti kaardi salvestamisel, kontaktile arve koostamisel või Äriregistri päringuga andmeid uuendades). Staatus on näha linnukesega nii kontakti kaardil kui ka müügiarve kaardil.
“Muuda e-arve vastuvõtu eelistust vastavalt vastuvõtu staatusele”
NB! Selle valiku märkimisel ei saa sa Kontakti kaardil käsitsi valida Kanali eelistust.
Kui on tuvastatud, et klient võtab vastu e-arveid, siis saab programm ka automaatselt muuta kontakti kaardil (vaheleht “E-arved”) e-arvete vastuvõtmise kanali eelistust. Kui järgmine kord sellele kliendile müügiarvet koostad, läheb arve kinnitamise hetkel e-arvena teele. Selleks märgi siin see valik. Selle valiku kasutamiseks on oluline seadistada:
moodul Üldine > Seadistused > E-teenuste seadistused > siin peab olema märgitud “Vastuvõtu kanal = Ei saada e-arveid”.
Kui automaatset kontrolli ei soovi aktiveerida, siis saad käsitsi ka igal ajal e-arvete vastuvõtmise kontrolli käivitada kolmel viisil:
A) Moodul Müügiarved > Aruanded > Äriregistri info päring
Otsi soovitud ettevõte. Aruandes on ettevõtte rea lõpus valik “Loo uus kontakt“.
Programm kontrollib, kas kontakt on juba olemas Kontaktide registris. Kui leitakse samasugune kontakt, siis ilmub ekraanile teade:
“Sellise registreerimise nr.-ga klient on juba loodud. Muudetav kontakti kaart XXX. Kas uuendan andmeid?”
Kui olemasolevat Kontakti ei leita, siis luuakse ja avatakse kasutajale uus kontakti kaart.
B) Kontakti kaardil Uuenda andmeid.
E-arvete vastuvõtu staatust on võimalik uuendada kontakti kaardil, vajutades nupule “Uuenda andmeid”.
Avaneb aruanne, kus leitud ettevõtte rea lõpus on valik “Uuenda andmeid”.
Nii A) kui B) variandi kasutamisel toimub e-arvete vastuvõtu kontroll ja lisatakse Kontakti kaardile linnuke “E-arve vastuvõtja”.
C) Moodul Müügiarved > Aruanded > E-arvete vastuvõtjate info
Selles aruandes näed kõikide nende klientide infot, kes on Äriregistri andmetel võimelised e-arveid vastu võtma, aga kelle Kontakti kaardile ei ole sul määratud Vastuvõtu kanaliks e-arve. Need on kliendid, kellele sul oleks võimalik e-arveid saata, kuid hetkel veel ei saada.
(earve vastuvõtjad, e-arve vastuvõtja, vastuvõtu võimekus, RIK)
Sind võivad huvitada ka need artiklid:
Kuidas saan kontrollida, kas kõigil kontaktidel on Reg. nr täidetud, et e-arveid saata?
Kuidas saan nimekirja klientidest, kellel on e-arved aktiveeritud?