Uuendatud 24. november 2016
Kuidas saab viitenumbreid automaatselt kõigile klientidele korraga lisada?
Viitenumbrid on vaja Kontakti kaardil täita näiteks juhul kui soovitakse
A) saata e-arveid otse programmist (läbi e-arve operaatori teenuse);
B) importida laekumisi panga väljavõtte failist.
Viitenumber peab olema täidetud Kontakti kaardil lahtris “Reg. nr. 2” (osa “Ettevõte”) või lahtris “Viitenumber” (osa “KÜ”).
Viitenumbrid saab automaatselt genereerida moodulis Müügiarved – Funktsioonid – Hooldused – “Teenuse ID/Viitenumbri genereerimine“:
1) Hoolduse määramisaknas vali Ctrl+Enter valikuga klient, kui soovid viitenumbrit koostada valitud kliendile. Vali kliendiklass, kui soovid viitenumbrit koostada määratud kliendiklassile. Juhul, kui soovid koostada kõikidele klientidele, siis jäta klient ja kliendiklass tühjaks.
2) “Võta aluseks” valikutes määra, mis valemiga genereeritakse viitenumber.
Kliendikood – viitenumbri koostamisel võtab programm aluseks kontakti kaardilt kliendikoodi. NB! Kui kliendikood on mittenumbriline st sisaldab tähti, siis
ei ole võimalik kliendikoodi aluseks võtta.
“Reg. Nr.1” – viitenumbri koostamisel programm võtab aluseks kontaktikaardilt “Reg.nr.1” väljalt registrikoodi, mis peab eelnevalt kõikidel kontaktikaartidel täidetud olema.
Etteantud numeratsioon – viitenumber koostatakse etteantud numeratsiooni alusel. “Alates” väljale sisestage soovitud number, millele lisatakse kontrolljärk.
Kasutatakse juhul, kui viitenumber peab olema konkreetse pikkusega nt 7-kohaline. Näiteks, kui alates väljale sisestate 190000, siis programm koostab viitenumbriks 1900002, kus viimane number on kontrolljärk.
3) Järgnevalt määra, kas soovid koostada viitenumbri, Teenuse ID või mõlemad korraga.
Koosta viitenumber (lisatakse kontrolljärk) – tee märge, kui soovid koostada viitenumbri, mis lisatakse kontaktikaardil väljale “Reg. nr.2“.
Kui soovid seda viitenumbrit arve dokumendimallil näidata, siis kasuta mallil välja nimega “Kliendi reg. nr 2“.
Koosta Teenuse ID – Teenuse ID on vajalik, kui soovid e-arvet saata internetipanka.
Tee see valik, kui soovid, et kontaktikaardil täidetakse väli “Teenuse ID”.
Kirjuta üle olemasolev Teenuse ID/viitenumber – tee märge, kui soovid kontakti kaardil olemasoleva viitenumbri või Teenuse ID üle kirjutada.
NB! Kui teostad toimingut esmakordselt, siis soovitame enne hoolduse käivitamist koostada varukoopia (loe selle kohta SIIT).
Kui soovid seda kliendipõhist viitenumbrit arve dokumendimallil näidata, siis kasuta mallil välja nimega “Kliendi reg. nr 2“.
Sind võivad huvitada ka need artiklid:
Mis loogikaga täidab programm müügiarve peal lahtri “Viitenumber”?