Uuendatud 24. oktoober 2024
Kuidas saata kontaktid, kontoplaan ja kulukohad Finbite (Omniva), Unifiedpost või Envoice keskkonda?
E-arvete jaoks vajalikud algandmed on võimalik saata otse Finbite (endine Omniva), Unifiedpost või Envoice e-arve operaatori veebikeskkonda. Ühesuunalise andmevahetuse käigus saadetakse Standard Booksist need registrid: Kontod, Objektid ja Kontaktid.
NB! Ei saadeta “Suletud” märkega kontode ja objektide kaarte. Saadetakse ainult kontaktid, millel on märgitud tüüp=“Ettevõte” (vahelehel “Ettevõte“).
Käesolev juhend kirjeldab regulaarselt ja automaatselt andmete edastamist otse Standard Booksist operaatori keskkonda. Juhul kui see andmevahetus mingil põhjusel ei toimi, saab käsitsi andmefaile saata (loe sellest SIIT)
SEADISTAMINE
Kui aktiveerid esmakordselt Finbite või Envoice e-arvete teenuse, siis on võimalik teha täiendav seadistus, mis saadab esmased algandmed Standard Booksi programmist otse Finbite, Unifiedpost või Envoice keskkonda:
1. Moodul Üldine > Seadistused > E-teenuste seadistused > Saada algandmed e-arvete keskkonda
Kui kõikide registrite sisu pole soovi saata, siis on võimalik valida, milliste registrite sisu täpsemalt e-arvete operaatori keskkonda saadetakse. Seda on võimalik muuta järgnevas seadistuses:
2. Moodul Üldine > Seadistused > Algandmete edastamise valikud (E-arved)
Baasandmete uuendamine toimub perioodiliselt vastavalt määratud ajastamisele. Ajastatud tegevusena kontrollib programm, kas on muudetud või lisatud registritesse (Kontod, Kontaktid, Objektid) andmeid. Muudetud ja uued kaardid edastatakse vastava intervalli tagant automaatselt Finbite, Unifiedpost või Envoice e-arve portaali.
3. Algandmete saatmist on võimalik automatiseerida regulaarseks toiminguks, mis Booksist saadab regulaarselt uusi baasandmeid Finbite või Envoice keskkonda. Ajastamise saad seadistada:
moodul Üldine > Seadistused > E-teenuste ajastamine> märgi valik “Algandmete edastamine e-arvete keskkonda”.
Vaikimisi on “Päringu ajaintervall sekundites” määratud 400 sekundit, kuid seda saab muuta.
Loe täpsemalt seadistustest, käivitamisest SIIT (pdf)
SAATMISE KONTROLL:
Kui peaks juhtuma, et kontod ei ilmu operaatori keskkonda, siis kontrolli üle, et Standard Booksis ei oleks mõnda konto kaarti, kus nimetus on täitmata või nimetuse asemel on sisestatud tühik (moodul Finants, register Kontod).
Programmist ei saadeta Kontode, Kontaktide ja Objektide kaarte, mis on märgitud Suletud.
Enne edastamist saad algandmed (kontaktid, kontod, objektid) üle kontrollida moodulis Müügiarved aruandega „Andmete kontroll (e-arved)”.
Avanenud aknas on võimalik valida, milliseid andmeid täpselt kontrollida soovite:
Kontrolli ettevõtte andmeid – Kontrollib, kas ettevõtte, kus e-arved on aktiveeritud, andmed on korrektsed.
Kontrolli klientide andmeid – Kontrollib, kas kontaktide registris olevate klientide andmed on korrektsed, et neile oleks võimalik e-arveid edastada.
Kontrolli tarnijate andmeid – Kontrollib, kas kontaktide registris olevate tarnijate andmed on korrektsed.
* Reg.nr.1 – Kontrollib, kas kontaktide registris on kontaktikaartidel täidetud väli
Reg.nr.1 ja see ei sisalda tühikuid.
* KMKR nr. – Kontrollib, kas kontaktide registris on kontaktikaartidel täidetud väli KMKR nr. ja vastab seadistusele moodul Üldine > Seadistused > KMKR numbrite formaadid.
Kontrolli kontaktide viitenumbri formaati (ei tohi sisaldada tühikuid ega tähti, ainult numbriline) – Kontrollib, kas kontaktikaartidel on viitenumber väli Reg.nr.2 korrektses formaadis.
Kontrolli objekte ja kontosid – Kontrollib, kas algandmete edastamise puhul e-arve operaatorile, on objektide ja kontode kaardid korrektselt täidetud. (Näiteks objektide puhul tuleb määrata objektitüüp ja nimi)
Kui olete valinud, milliseid andmeid soovite kontrollida, vajutage nupule Käivita.
(dimensioonid)
Sind võivad huvitada ka need artiklid:
Kuidas saab programmist eksportida kontoplaani ja kulukohad käsitsi?