Avaleht> Kasutajatugi> Moodulid> Ostuarved/Tasumised> Registrid> KUIDAS OSTUARVE TASUMIST PANKA SAATA (kasutades Gateway teenust)?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 16. detsember 2024

KUIDAS OSTUARVE TASUMIST PANKA SAATA (kasutades Gateway teenust)?

Selleks, et saata pangaliidestuse kaudu maksekorraldusi panka, tuleb kõigepealt veenduda, et on sõlmitud vastav teenuseleping pangaga ja pangaliidestuse e-teenus on Standard Booksis aktiveeritud. Pangaliidestuse e-teenuse aktiverimise juhendi leiad SIIT


Selleks, et tasumine panka saata läbi pangaliidestuse, tuleb kõige pealt koostada Standard Books’is tasumine. Tasumist on võimalik luua käsitsi või kasutades automaatset funktsiooni Tasumiste Sirvi akna Koosta menüü valikus „Koosta automaatsed tasumised

  • Mine moodulisse Ostuarved > Registrid > Tasumised.
  • Sisesta uus Tasumine või ava eelnevalt sisestatud Tasumise kaart. Uue Tasumise sisestamise kohta loe täpsemalt SIIT
  • Kui Tasumise kaardil on andmed täidetud, tuleb märkida linnuke Tellitud ja tasumine salvestada.
  • Peale seda vajuta tasumise kaardil nupule “Saada panka”
  • Avanevas lisaaknas vajuta Kinnita (NB! Antud sammuga Tasumise kaarti veel ei kinnitata).
  • Tasumine tõstetakse pangaliidestuse järjekorda ja vastavalt e-teenuse ajastamise seadistusele saadetakse tasumine kinnitamata kujul panka.

Sellist saatmise võimalust saad kasutada juhul, kui kasutad Tasumiste saatmist pangaliidese funktsiooni kaudu.


Tasumise hetkeseisu on võimalik täpsemalt kontrollida Tasumise kaardi Operatsioonide menüüst valides “E-tasumise hetkeseis“. Sama aruannet on võimalik valida ka tasumise Sirvi aknast.

Kui Tasumine on lisatud teenuste järjekorda, muutub selle värv Sirvi aknas kollaseks.

Kui Tasumisega seotud maksekorraldused on pangas aktsepteeritud, muutub Tasumise värv roheliseks. Tähele tasub panna, et kui Tasumist ei aktsepteerita pangas sama kuupäevaga, mis on tasumise kaardil, siis tasumine muutub küll roheliseks, aga kuupäevi tasumisel automaatselt ei muudeta. Täpsemat infot saate Operatsioonide menüü aruandest “E-tasumise hetkeseis“.

Kui Tasumisest koostatud maksekorraldus ei ole korrektne (puudub saaja IBAN, Pankade seadistuses ei ole korrektne SWIFT kood vms.) muutub Tasumine sirvi aknas punaseks. Programm kontrollib tasumise saatmisel panka, kas selline IBAN on reaalselt eksisteeriv.

Kui tasumisel (või kontakti kaardil väljal IBAN) puudub saaja IBAN või IBAN on vale, siis “Saada panka” nupule vajutamisel programm hoiatab  “Puudub IBAN” või “Vale IBAN”  ja tasumist panka ei saadeta ning panga päringute järjekorda makset ei teki. Kui tasumisel puudub IBAN, aga kontaktikaardil on IBAN väli täidetud, siis saadetakse makse Kontakti kaardil märgitud IBAN kontole.

Kui Tasumisest koostatud maksekorraldused pangas kustutatakse, muutub Tasumise värv Sirvi aknas punaseks. E-tasumise hetkeseisu aruandes kuvatakse tekst „Tasumine on panga poolt tagasilükatud.“

Kui Tasumisest koostatud maksekorraldused on pangas osaliselt aktsepteeritud ja osaliselt kustutatud, muutub Tasumine Sirvi aknas punaseks. E-tasumise hetkeseis kuvab teksti „Maksekorraldused osaliselt kinnitatud. Kontrollige üle internetipangas.


(arve saatmine panka tasumiseks, tasumise panka saatmine, tasumised panka, ostuarve panka saatmine)

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Liitu meiega ja saa programmeerijaks!

05. detsember 2024

Oled huvitatud IT-st ja tehnoloogiast… Loe edasi

Standard Booksi versiooniuuendus, sügis 2024

28. november 2024

Standard Booksil on valminud uus versioon… Loe edasi

Hea äritarkvara tõstab ettevõtte igapäevatöö kvaliteeti!

14. november 2024

Tänapäeva ettevõtluskeskkonnas on… Loe edasi