Uuendatud 10. september 2024
Kuidas müügiarvet tühistada?
Kinnitatud arvet ei ole võimalik parandada ega kustutada, aga kui sa pole arvet veel kliendile saatnud, on võimalik arve programmis “tühistada”. Tühistamine on vajalik olukorras, kui arve on kinnitatud, kuid pole kliendile veel saadetud.
1. Ava arve ekraanile, mille sisestamisel oled eksinud ja soovid tühistada.
NB! Jälgi, et arve aken oleks “Vaata” olekus, mitte “Muuda“.
2. Vali Kaart menüüst “Tühista“. Arvele tekivad peale punased jooned, samuti tühistatakse automaatselt arvest tekkinud finantskanne.
Aruannetes tühistatud arveid ega kandeid ei näe. NB! Sama arve numbrit enam kasutada ei saa.
Tühistamise käsklusega kõrvaldatakse arve Müügireskontrost ning arvest koostatud finantskanne. Tühistatud arve on lihtsalt eristatav, kuna kõiki välju läbivad punased jooned. Neid punaseid jooni näed ka aknas Arved: Sirvi.
See funktsioon on mõeldud kasutamiseks situatsioonides, kus arvetele on numbrid ette antud (nt blankettidele trükitud) ning kui ei soovi koostada kreeditarvet. Seda ei ole soovitatav kasutada, kui tahetakse, et arve tühistamine mõjutaks ka ladu. Sel juhul tuleb teha kreeditarve ja võtta kaup lattu tagasi Laosissetulekuga või Tagastatud kauba kaardiga. Loe sellest täpsemalt SIIT
NB! Arvet ei saa tühistada, kui see:
– on tasutud;
– ei ole kinnitatud;
– Arve kuupäev on varasem Üldise mooduli seadistuses Kuu lukustamine määratud “Lukusta müügiarved kuupäevast“;
– uuendab laoseisu ja pole nimekirjas viimati sisestatud arve.
(müügiarve parandamine, arve muutmine, arve kinnituse eemaldamine, müügiarvet ei saa, arve parandamine)