Uuendatud 23. märts 2023
Kuidas krediteerida müügiarvet, millele on tehtud juba laekumine?
Olukord: Müügiarve on kinnitatud ja koostatud Laekumise kaart, mis on samuti kinnitatud.
Kui soovid kliendile esitada kreeditarvet ja lisaks kliendile raha tagastada, siis on korrigeerimiseks 2 võimalust:
Lahendus A: alusta originaalarve krediteerimisega.
– Leia ja ava originaalarve, mida soovid krediteerida.
– Vali Koosta menüüst “Kreeditarve“. Ekraanile avaneb kreeditarve, kus on automaatselt täidetud lisarida “Kreedit arvele“.
– Kinnita ja salvesta kreeditarve.
– Koosta tagasimakse kohta uus laekumise kaart. Laekumisele vali originaalarve number (ctrl+enter). Summadele ilmuvad automaatselt miinusmärgid ette.
– Kinnita ja salvesta laekumine.
Lahendus B: alusta laekumise annuleerimisega (fikseerid raha tagasikandmise).
– Leia ja ava Laekumise kaart, millega fikseerisid kliendilt raha laekumise.
– Tee sellest koopia (Koosta menüüst).
NB! Kui Laekumisel oli ka teisi arveid, siis need read tuleb enne laekumise kinnitamist laekumiselt kustutada.
– Lisa summadele ette miinusmärk “Saadud summa” veerus. Muud andmed jäta muutmata.
– Kinnita ja salvesta kaart.
Nüüd on laekumine annuleeritud ja arvele saad koostada kreeditarve. Selleks:
– leia ja ava originaalarve, mida soovid krediteerida.
– Vali Koosta menüüst “Kreeditarve“. Ekraanile avaneb kreeditarve, kus on automaatselt täidetud lisarida “Kreedit arvele” ja tasumistingimus “K” (kreedit tüüpi). NB! Summad jäävad kreeditarvele positiivse märgiga.
– Kinnita ja salvesta kreeditarve.
Vaata ka videot SIIT
(raha tagastamine, kliendi tagastus, raha tagasi, laekumise tühistamine, krediteerimine)