Uuendatud 31. oktoober 2024
Kuidas kontrollida, kas e-arve on programmist välja läinud?
Kui e-arvete funktsionaalsus on aktiveeritud, siis arve kinnitamise hetkel üritab programm automaatselt saata välja e-arve. Kui e-arve täitmisel pole kõik tingimused täidetud, siis ekraanile teadet ei ilmu, kuid saad kontrollida kolmel viisil:
A) Müügiarvete registri sirvimise aknas veerg “E-arv.”
E-arve staatus võetakse moodulist Müügiarved > Seadistused > E-arvete järjekord > veerg “Hetkeseis”.
linnuke – e-arve on operaatorile edastatud;
sidekriips – e-arve on programmist saatmisel, järjekorras;
ristike – arve on operaatori poolt tagasi lükatud;
tühi – arve ei ole koostatud e-arvena saatmiseks.
B) Müügiarve operatsioonide (“rattakese“) menüü valik “Arve hetkeseis”
“Programmist saatmisel” – arve kinnitamise järel on e-arve järjekorda suunatud, kuid sellega ei ole veel midagi tehtud.
“Operaatori poolt vastu võetud” – e-arve on saadetud edasi operaatorile, kuid ei ole sealt edasi lõppsaajale liikunud.
“Operaatori poolt edastatud” – e-arve on operaatorilt lõppsaajale saadetud.
“Operaatori poolt tagasilükatud” – saatmine ebaõnnestus. Vaata järgmist punkti.
C) Moodul Müügiarved > Seadistused > E-arvete järjekord
“Sirvi” aknas on näha Hetkeseis.
SENT – operaatori poolt edasi saadetud;
ON HOLD – ühel samas päringus edastataval arvel on viga. Arved kontrollitakse ükshaaval üle;
FAILED – arvet ei saanud edastada.
Kui näed real hetkeseis FAILED, siis ava see kaart ekraanile ning paremast ülemisest nurgast ava kirjaklambri ikoon. Sealt saad avada märke, kuhu on täpsemalt kirjutatud põhjus.
Peamised “FAILED” põhjused:
1. “E-arve konto” kood on puudu või vale (moodul Üldine > Seadistused > E-teenuste seadistused > vaheleht “E-arve teenused“).
Kontrolli, et siia oleks kopeeritud õige kood oma e-arve operaatori portaalist. Veendu, et koodi alguses ega lõpus poleks tühikuid.
2. Viitenumber ei vasta nõuetele (sisaldab tähti või kontrolljärk on vale). Viitenumbri genereerimiseks kasutatab programm vaikimisi arve numbrit. Kui aga oled viitenumbri genereerinud ise, võttes aluseks kliendi/kontakti koodid, siis pead veenduma, et Kontaktide koodides poleks kasutusel tähti, sest viitenumbri standard ei luba viitenumbrites kasutada tähti. Kui sul on kontaktide koodides tähed ja soovid viitenumbrid uuesti genereerida reg.nr. või etteantud numbrite alusel, kasuta vastavat hooldusfunktsiooni (loe täpsemalt SIIT).
3. Standard Books kontrollib Kontakti kaardil reg.nr. olemasolu. Kui kliendi kontakti kaardil on täitmata lahter “Reg.nr.1“, siis müügiarvet e-arvena välja ei saadeta ja arvete sirvimise aknas kuvatakse punane risti ikoon.
4. E-arve operaatoriga sõlmitud leping ei sisalda Müügi (Sales) paketti. Teavita oma operaatorit, et vajad ka Müügi funktsionaalsust, et e-arveid Standard Books programmist saata. (klambri all teade: “Customer does not have “SALES” module activated“)
5. Arve kokku summa on seadistatud 5 komakohaga. Moodul Üldine > Seadistused > Ümardamine > “Kokku” ja “Käibemaks” koma kohti tohib olla 2
NB!
* E-arvena ei saadeta vaikimisi ettemaksuarveid, mis on tehtud müügitellimusest ning sularaha tasumistingimusega arveid.
* Pank ei võta vastu negatiivse lõppsummaga arveid, näiteks kreeditarveid.
* Kui e-arve on Standard Books programmist välja läinud, kuid ei jõua saaja internetipanka, siis võib põhjuseks olla arve tasumistähtaeg. Tasumise tähtaeg ei tohi olla varasem kui arve saatmise kuupäev.
Kui saadad müügiarveid hoopis e-mailiga, mitte e-arvena, siis järgi neid juhiseid SIIT
(e-arve saatmine ebaõnnestus, ebaõnnestunud saatmine)