Avaleht> Kasutajatugi> Moodulid> Müügiarved/Laekumised> Veel Müügiarvetest> Kuidas kajastada kaardimakse laekumisi ja nende teenustasusid?

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 10. oktoober 2024

Kuidas kajastada kaardimakse laekumisi ja nende teenustasusid?

Müügiarved, mille eest sinu klient on tasunud kaardimaksega, ei pea reskontro ehk võlglaste aruandesse jääma. Saad kasutada jägnevat lahendust.


1. Selliste müügiarvete sisestamisel kasuta eraldi kaardimakse Tasumistingimust, mille Tüüp = “Sularaha

Kaardimakse tasumistingimuse lisamisest loe SIIT

Kui Sularaha tasumistingimuse puhul kasutad kassa kontot, siis Kaardimakse tasumistingimuse kaardil sisesta Kassakonto lahtrisse bilansi vahekonto oma kontoplaanist.


2. Kui kinnitad arve, millel on peal kaardimakse tasumistingimus, siis kinnitamise hetkel märgitakse see programmi poolt kohe laekunuks, kasutades tasumistingimuse vahekontot. Kui panka laekub kaardimakse summa, siis see tasaarveldub vahekontol.


3. Moodul Müügiarved > Seadistused > SEPA pangafaili import
Veendu, et oleks märgitud valik “Sarnased kanded = Iga kanne eraldi kaardil


4. Kaardimakse laekumise jaoks on vaja reeglit “Pangakannete vastavuste” seadistuses (moodul Finants > Seadistused > Pangakannete vastavused).

Toimi järgnevalt:
4.1. Moodulis Finants > Registrid> Töötlemata kanded (või moodulis Finants > Seadistused > Väljavõtte arhiiv)
Leia ja ava konkreetne (kaardimakse) töötlemata kanne.
4.2. Vajuta sirvimise akna päises nupule “Kanne“.
4.3. Avaneb uus aken “Kande koostamine”. Selles aknas:
– märgi valik “Salvesta vastavus”;
– lisa bilansi vahekonto ja pangakonto;
– selgituse väljale jäta ainult korduv tekst (näiteks: Kaart:987654******4321.).
– märkgi valik “Seo selgitusega”;
– vajuta “Koosta“.


5. Kuna finantskanne tekkis netosummades (pangateenustasu on juba summast maha arvatud), siis tuleb tekkinud finantskannet teenustasu võrra korrigeerida nii, et pangateenus oleks kandel eraldi välja toodud. Kande leiad moodulis Finants > Registrid > Kanded.
Selleks, et edaspidi pangateenus automaatselt kandele tekiks, tuleb muuta seadistuses “Pangakannete vastavused” kaardimakse laekumise jaoks tehtud reeglit (moodul Finants > Seadistused > Pangakannete vastavused):
– ava loodud reegel,
– “Deebet – teenustasud” ja “Kreedit – teenustasud” lahtritesse sisesta teenustasu kontod (Deebet=Pangateenuse konto ja Kreedit= Bilansi vahekonto) ning
– salvesta vastavuse kaart.

Nüüd tekib antud kaardimakse laekumisest edaspidi korrektne finantskanne ning vahekonto läheb nulli.

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Hea äritarkvara tõstab ettevõtte igapäevatöö kvaliteeti!

14. november 2024

Tänapäeva ettevõtluskeskkonnas on… Loe edasi

Excellenti tiim otsib äritarkvara konsultanti!

11. november 2024

Liitu meiega konsultant! Otsime… Loe edasi

Excellent sõlmis sponsorlepingu Eesti Käsipalliliiduga!

11. november 2024

Pühapäevase meeste… Loe edasi