Uuendatud 27. oktoober 2022
Kas konsolideerimiseks tuleb kõikides ettevõtetes kasutada sama kontoplaani?
Ei pea, sest Konsolideerimise moodul luba ema- ja tütarettevõtetes kasutada erinevaid kontoplaane.
On võimalik kaks ühtlustamise viisi:
A) Kontoplaani jagamine.
Emaettevõtte kontoplaan võetakse kasutusele kõikides tütarfirmades. Selleks on kõige lihtsam kasutada Tehnika mooduli seadistust “Jagatud registrid“. Siis piisab kui sisestada kontod emaettevõttesse, need kajastuvad kohe ka kõikides tütarfirmades. See seadistus tuleb teha ära enne, kui tütarettevõtetesse andmeid hakatakse sisestama.
B) Kui tütarettevõtetes on erinev kontoplaan võrreldes emaettevõttega (näiteks eri riikides), siis on võimalik kasutada igas ettevõttes oma kontoplaani. Konsolideerimise jaoks tuleb igas tütarfirmas kontode kaartidele määrata vastava emaettevõttes kasutatava konto number. Ava tütarettevõttes Finants moodulis või Konsolideerimise mooduli Kontode register ja täida käsitsi konto kaartidel väli “Konsol. konto” (ctrl+enter valik puudub).
Kui tütarettevõte kuulub osaliselt emaettevõtte alla, siis märgi kindlasti konto kaardil ka linnuke “Vähenda osaluse % alusel“.
Igas tütarettevõttes saab siis vaadata oma kontoplaani järgi aruandeid, aga konsolideeritud aruandeid näeb emaettevõtte kontoplaani baasil.