Uuendatud 01. aprill 2025
Kas Booksis on võimalik prognoosida tuleviku müüki pakkumiste põhjal?
Kui Pakkumised sisestad Standard Booksi, siis saad pakkumiste andmete põhjal ennustada tulevast müüki. Selleks saad kasutada Pakkumise dokumendil välja “Tõenäosus“.
Kasuta seda lahtrit, et sisestada protsent, kui tõenäoliselt järgneb pakkumisele reaalne tellimus. Seda näitajat kasutatakse aruannetes “Pakkumisennustus” ja “Müügitsükkel” (loe nendest aruannetest allpool). Kui jätad selle lahtri tühjaks, eeldatakse aruandes, et tõenäosus on 100%.
Kui sa muudad Pakkumise hetkeseisu olekuks „Aktsepteeritud“ või koostad Pakkumise põhjal Müügitellimuse või Müügiarve, siis määratakse automaatselt tõenäosuseks 100%. Kui muudad hetkseisu olekuks „Tagasi lükatud“, määratakse tõenäosuseks 0%.
Apple arvutis Mac versiooni kasutamisel näed tõenäosusi graafiliselt ka Pakkumiste sirvimise aknas:
Aruanne “PAKKUMISENNUSTUS”
Moodul Müügihaldus > Aruanded > Pakkumisennustus
Aruanne „Pakkumisennustus“ annab tulevase müügi prognoosi, mis põhineb lahtiste ehk aktsepteerimata Pakkumiste hetkeseisul ja tõenäosusel. Lahtised pakkumised on need, mille hetkeseis on “Lahtine“, mis ei ole märgitud “Suletud” ja millest ei ole koostatud müügitellimust.
Aruanne kuvab lahtiste pakkumiste nimekirja, näidates iga pakkumise kohta: dokumendi numbri (Pakkumine), kliendi koodi (Klient) ja nime (Nimi), müügimehe (Müügimees), pakkumise kehtivuse kuupäeva (Kehtiv kuni) ning koguväärtuse summa käibemaksuta (Summa). Aruane lõpus on kokkuvõttev osa, kus on esitatud lahtiste pakkumiste arv, keskmine väärtus, kõrgeim väärtus, madalaim väärtus ning eeldatav müügiväärtus. Need arvutatakse nii, et korrutatakse pakkumise koguväärtus tõenäosuse protsensiga (kui tõenäosus on konkreetse pakkumise puhul tühi, eeldatakse, et see on 100%).
“Pakkumisennustuse” aruanne on sarnane Müügitsükli aruandega. Aruande „Müügitsükkel“ eesmärk on anda hinnanguid igakuiste tulude kohta, mis põhinevad avatud pakkumistel ja nende individuaalsetel otsustuskuupäevadel.
MÄÄRAMISAKNA VALIKUD
Pakkumised – Sisesta siia pakkumise number või numbrite vahemik, mis on eraldatud kooloniga (:), kui soovid, et aruanne näitaks konkreetseid pakkumisi. Aruandes on ainult need pakkumised, mis on lahtised.
Pakkumiseklass – Vali (Ctrl+Enter) pakkumiseklass, kui soovid, et aruanne loetleks ainult pakkumised, mis kuuluvad kindlasse pakkumise klassi.
Müügimees – Kui soovid nimekirja ühe müügimehe koostatud pakkumistest, vali (Ctrl+Enter) siia tema kasutaja kood. See viitab pakkumiste päisesse sisestatud müügimeestele, mitte pakkumiste ridadele sisestatud müügimeestele.
Müügigrupp – Kui soovid loetleda ainult konkreetse Müügigrupi pakkumisi (mis on määratud pakkumisel vahelehel „Hinnakiri“), vali see müügigrupp siia.
Klient – vali (ctrl+enter) siia kliendi number, kui sul on vaja nimekirja lahtistest pakkumistest, mis esitatud konkreetsele kliendile.
Kliendiklass – Kui vajad nimekirja pakkumistest, mis on väljastatud konkreetsesse Kliendiklassi kuuluvatele Klientidele, vali see Klass siia. Võid sisestada ka Kliendiklasside vahemiku, eraldades kooloniga (:). Pane siiski tähele, et lahtris võib olla ainult viis tähemärki.
Klassifikaator – Sisesta siia kliendiklassifikaatori kood, kui soovid nimekirja lahtistest pakkumistest, mis on väljastatud kindla klassifikaatoriga klientidele (Kontakti kaardile valitud Kliendiklassifikaator). Kui jätad lahtri tühjaks, loetletakse kõigile klientidele väljastatud pakkumised, nii klassifikaatoriga kui ka ilma. Kui sisestad mitu klassifikaatorit, mis on eraldatud komadega, lisatakse ainult nendele klientidele väljastatud pakkumised, millel on kõik nimekirjas olevad klassifikaatorid. Kui sisestad plussmärgiga (+) eraldatud klassifikaatorid, kaasatakse aruandes pakkumised, mis on välja antud klientidele, kellel on vähemalt üks nimekirjas olevast klassifikaatorist. Kui sisestad klassifikaatori, millele eelneb hüüumärk (!), lisatakse aruandesse pakkumised, mis on väljastatud klientidele, kes on seotud mistahes siia klassifikaatoriga, väljaarvatud siin lahtrisse sisestatud klassifikaator.
Aktsept. % – Aruande lõpus olev kokkuvõttev osa näitab nimekirjas olevate pakkumiste eeldatavat müügi koguväärtust.
“Kokku” – Aruande nimekirjas olevate Pakkumiste koguväärtus.“Pakkumiste tõenäosus” – Aruande nimekirjas olevate Pakkumiste eeldatav koguväärtus. Pakkumise eeldatav väärtus on selle koguväärtus korrutatud Pakkumisele sisestatud tõenäosusega (kui tõenäosus on konkreetse pakkumise puhul tühi, eeldatakse, et see on 100%).“Arv. aktsepteerituse väärtus” – Aruandes olevate Pakkumiste koguväärtus, mis on korrutatud siia “Aktsept. %” lahtrisse sisestatud protsendiga. See võib olla kasulik olukordades, kus Pakkumistele sisestatud tõenäosused ei ole usaldusväärsed ja mille puhul on ette teada kindel müügiks konverteerumise määr.
Päevi otsustamiseni – Sisesta keskmine päevade arv, mis kulub pakkumiste aktsepteerimiseks või tagasilükkamiseks. Selle arvu saate aruandest „Pakkumise otsuse statistika“. Kui siin lahtris on väärtus, sisaldab aruanne täiendavat veergu, mis näitab iga Pakkumise eeldatavat otsustamise kuupäeva. See arvutatakse nii, et siin määratud päevade arv liidetakse igale Pakkumise kuupäevale.
Viimane otsuse kp. – Pakkumisi, mille eeldatav otsustamiskuupäev on hilisem kui siin määratud kuupäev, aruandes ei näidata. Pakkumise eeldatav otsustuse kuupäev arvutatakse nii, et lisatakse Pakkumuse kuupäevale “Päevi otsustamiseni” päevad. See lahter ei mõjuta aruannet, kui eespool olev väli “Päevi otsustamiseni” on tühi.
Tõenäosusega suurem kui – Sisesta siia protsent, kui soovid piirata aruannet pakkumistega, mille tõenäosus on suurem kui siin määratud protsent.
Objekt – Kui soovid piirata aruannet pakkumistega, mis sisaldavad ainult ühte Objekti, sisestage see objekt siia. See viitab Pakkumiste päisesse sisestatud Objektidele, mitte Pakkumiste ridadele sisestatud Objektidele. Kui sisestad komadega eraldatud Objektid, lisatakse aruandesse ainult need Pakkumised, mis sisaldavad kõiki siin loetletud Objekte.
Aruanne “MÜÜGITSÜKKEL”
Moodul Müügihaldus > Aruanded > Müügitsükkel
Aruanne annab tulevase müügi prognoosi, mis põhineb lahtistel Pakkumistel, nende otsustuskuupäevadel ja tõenäosusel, et need konverteeruvad müügiks. Lahtised ehk avatud pakkumised on need, mille hetkeseis on “Lahtine“, mis ei ole märgitud Suletud ja millest ei ole koostatud Müügitellimust.
Iga pakkumise kohta näidatakse kõigepealt pakkumise number (Nr.), seejärel kliendi nimi (Nimi), müügimees, tõenäosuse %, otsuse kuupäev ja koguväärtus ilma käibemaksuta (Kokku). Aruande lõpus on kokkuvõttev osa, kus on esitatud avatud pakkumiste arv, keskmine, kõrgeim ja madalaim pakkumise väärtus ning eeldatav müügiväärtus. Pakkumise eeldatav müügiväärtus arvutatakse nii, et korrutatakse pakkumise väärtus pakkumisele märgitud tõenäosusega (kui Tõenäosus on pakkumisel tühi, eeldab programm, et see on 100%). Aruannet saab järjestada otsuse kuupäeva järgi. Pakkumised, millel puudub “Otsuse kp.“, on nimekirjas esimesena ja iga kalendrikuu kohta on eraldi jaotised otsuse kuupäeva kaupa, või müügimehe järgi. Pakkumised, millel puudub müügimees, on nimekirjas esimesena ja iga müügimehe kohta on eraldi jaotised.
Allpool on näidatud aruanne, mis on koostatud valikuga “K.a prognoosid”. Aruanne sisaldab seega veergu „Tõenäosuse %“.
Pakkumiseklass – Kui sul on vaja, et aruanne sisaldaks konkreetsesse pakkumiste klassi kuuluvaid pakkumisi, vali (ctrl+enter) see klass siia. Võis sisestada ka mitu klassi, mis on eraldatud komadega, sellisel juhul loetleb aruanne mistahes sellesse klassi kuuluvad Pakkumised.
Müügimees – Sisesta siia müügiesindaja kasutaja kood, et piirata aruannet ainult ühe müügimehe pakkumistega.
Müügigrupp – Sisesta siia müügigrupp, et loetleda konkreetse müügigrupiga seotud pakkumisi.
Tõenäosus suurem kui – Kui soovid piirata aruannet pakkumistega, mille tõenäosus on suurem kui teatav protsent, sisesta siia see arv.
Otsustamise kp. kuni – Pakkumisi, mille “Otsuse kp” on hilisem, kui siin määratud kuupäev, aruandes ei näidata.
K.a. prognoosid – Märgi see valik, kui soovid, et iga Pakkumise eeldatav müügiväärtus (kogusumma korrutatud tõenäosusega) näidataks aruande täiendavas veerus. Kui Tõenäosus on konkreetse Pakkumise puhul tühi, eeldab programm, et see on 100%.
Järjesta (Number / Müügimees)Kasuta neid valikuid, et määrata, kas aruanne peaks olema järjestatud pakkumiste numbri või müügimehe järgi.Kui valid järjestuse “Müügimees” järgi, siis loetletakse aruandes kõigepealt pakkumised, mille puhul ei ole müügimeest, ja seejärel eraldi lõigud iga müügimehe kohta.