Avaleht> Kasutajatugi> Pilveteenus> Excellent Portal> Excellent Portal – aktiveerimine ja kasutajate seadistamine

Sisesta märksõna või vaata all asuvast teemade menüüst

Uuendatud 16. oktoober 2024

Excellent Portal – aktiveerimine ja kasutajate seadistamine

Excellent Portal muudab Standard Booksi funktsioonid mugavalt kättesaadavaks mobiilis ja veebis. See võimaldada kasutajatel, kellel pole Standard Booksile ligipääsu otseselt vaja, teha Portali kaudu dokumentide (näiteks, ostuarvete)  kinnitamist ehk kinnitusringi, dokumentide allkirjastamist, koosolekute/tööülesannete planeerimist jms.


Excellent Portal juhendi teemad:

1. TEENUSE AKTIVEERIMINE
2. KASUTAJATE SEADISTAMINE
2.1. Töötajate ligipääs
2.1.1. Töötajad
2.1.2. Seadistused
2.1.3. Hooldus “Koosta isikukaardid töötaja kaartidest
2.1.4 Seadistus “Lausendamine, palk
2.2. Kasutajate ligipääs
2.2.1 Kasutajagrupi kasutajaõigused
2.3. Ligipääsu sulgemine


1. TEENUSE AKTIVEERIMINE

Excellent Portali aktiveerimiseks tuleb avada moodul Üldine > seadistused > E-teenuste seadistused. Seadistuse viimasel lehel “Muud teenused” leia teenus Excellent Portal ja vajuta nupule “Aktiveeri”.

Avaneb aken, kus märgi “Nõustun tingimustega” ja aktiveerimiseks vajutada “Saada”.

Süsteem kontrollib seejärel, kas kõik vajalikud seadistused teenuse aktiveerimiseks on teie ettevõtte Booksis tehtud. Kui miski on puudu, siis kuvab programm selle kohta ekraanile vastava teate. Teates kuvatud seadistus tuleb ära täita ja teenus uuesti aktiveerida. Kui aktiveerimine õnnestub, kuvatakse E-teenuste seadistuse aknas väljal “Süsteemi teade” info edukast aktiveerimisest ja linnukene ‘Excellent Portal’ teenuse ees on aktiveeritud.

Aktiveerimise järgselt saadetakse teenuse aktiveerijale e-mail, mis sisaldab Excellent Portal lehekülje linki.


2.KASUTAJATE SEADISTAMINE

Teenuse kasutamiseks tuleb ära määrata, millised kasutajad saavad ligipääsu Excellent Portalile ning millised on kasutajate õigused. Juhul kui oled Palga mooduli kasutaja ja soovid ligipääsu Excellent Portalile anda töötajatele, siis loe edasi peatükist “Töötajate ligipääs”. Kui Excellent Portali ligipääsu saajad on täna registreeritud programmis Isikute (moodul Üldine > register Isikud) või Globaalsete kasutajate (moodul Tehnika > register Globaalsed kasutajad) all, siis loe edasi peatükist Kasutajate ligipääs.


2.1. TÖÖTAJATE LIGIPÄÄS

Palgamooduli kasutajana said Excellent Portali aktiveerimise käigus õiguse portaalis oma kasutaja aktiveerida kõik Töötajate registri aktiivsed töötajad. Töötajate puhul on võimalik kasutada kahte rolli:

• Töötaja

Inimene, kellel on õigus näha Excellent Portalis endaga seotud dokumente. Töötaja rollis on Personalihalduse all näha Planeeritud puudumised, Puudumised, Töögraafikud, Palgasedelid.

• Osakonna juht

Inimene, kellel on õigus näha Excellent Portalis endaga seotud ja juhitava osakonna dokumente. Ainuke erisus on palgasedelid, kus kuvatakse ainult osakonna juhi enda omi. Osakonna juhi rollis on Personalihalduse all näha Töötajad, Töölepingud, Planeeritud puudumised, Puudumised, Töögraafikud, Tööajatabelid, Palgasedelid.


2.1.1. Töötajad

Selleks, et töötajatel portaali kasutaja aktiveerimine õnnestuks tuleb kontrollida üle andmed Töötajate ja Töölepingute kaardil ning teha täiendavad seadistused.
Töötaja kaardil peavad olema täidetud väljad:

• Eesnimi

• Perenimi

• Isikukood

• E-post

Töötaja kaardil märgitud e-mail on see, mida kasutaja Excellent Portalis kasutaja aktiveerimisel ja edaspidi sisselogimisel kasutama peab.

Vabatahtlik lahter on:

• Isik

Täida see väli Üldises moodulis oleva Isiku koodiga või Globaalse kasutaja koodiga, kui sellel töötajal eksisteerib vastav kaart. Töötaja sidumine Isiku või Globaalse kasutaja kaardiga annab võimaluse määrata täpsemaid õiguseid läbi Kasutajagrupi. Loe täpsemalt “Kasutajagrupi kasutajaõigused”peatükist.

Töölepingu kaardil peab olema täidetud:

• Konteerimisgrupp (osakond)

Konteerimisgrupid saavad Excellent Portali kasutajale täiendava mõtte. Lisaks tavapärasele palgakulu konteerimisele saab selle abil jagada töötajad osakondadesse. Näiteks, erinevad meeskonnad – müük, ladu, kontor või Tallinna, Tartu, Narva kontorid. Osakonda arvestatakse töögraafikute ja puhkuste planeerimisel. Töögraafikute puhul määrab see, milliste kaastöötajatega peab graafiku koostamisel arvestama ning puhkuste planeerimisel näitab osakonnasisest puhkuste graafikut.


2.1.2. Seadistused

Kui mõni töötaja täidab osakonna juhi rolli tuleb see seadistada moodul Palk > Seadistused > Konteerimisgrupid (osakond) kaardil väljal “Juht”. Siia väljale tuleb asetada töötaja, kes on vastava osakonna juht.


2.1.3. Hooldus “Koosta isikukaardid töötaja kaartidest”

Kui süsteemis on töötajaid, kellel ei ole isiku või globaalse kasutaja kaarte, saab need hooldusega luua. Kui on töötajaid, kellel on isiku või globaalse kasutaja kaart juba olemas, tuleb Töötaja kaardile valida vastav kasutaja enne hoolduse käivitamist.

Valides Töötaja kaardil lahtris “Isik” ctrl+enter avaneb vaikimisi ettevõttes olevad Isikud. Nupule “Glob.kasut.” vajutamisel näidatakse Globaalseid kasutajaid. Juhul kui ühe kasutaja kohta eksisteerib nii Isiku kui Globaalse kasutaja kaart, vali Töötaja kaardile Globaalne kasutaja. Hoolduse Isiku kaartide loomiseks leiad moodulis Palk > Funktsioonid > Hooldused > Koosta isikukaardid töötaja kaartidest.

Hoolduse määramisaknas on võimalik kasutada valikuid:

• Konteerimisgrupp (osakond)

Jättes välja tühjaks, koostatakse Isiku kaardid kõikidele töötajatele. Valides väljale konteerimisgrupp (osakond), koostatakse Isiku kaardid vastava konteerimisgrupp (osakond) töötajatele. Väljale saab sisestada ühe väärtuse korraga.

• Töötaja

Jättes välja tühjaks, koostatakse Isiku kaardid kõikidele töötajatele. Välides väljale töötaja, koostatakse Isiku kaart ainult valitud töötajale. Väljale saab sisestada ühe väärtuse korraga.

• Määra kasutajagrupp

Kui valid väljale kasutajagrupi, siis lisatakse see kasutajagrupp kõikidele loodud Isikutele. Isikute loomisel hooldusega võetakse Töötaja kaardilt Eesnimi & Perenimi, mis asetatakse Isiku kaardil väljale Nimi; Isikukood, mis asetatakse samanimelisele väljale Isiku kaardil. “Kasutajagrupp” väli täidetakse kui see oli määratud hoolduse määramisaknas enne hoolduse käivitamist.


2.1.4. Seadistus “Lausendamine, palk”

Moodulis Palk > Seadistused > Lausendamine, palk tuleb märkida valik “Koosta ja uuenda isikukaarte” kui soovid, et edaspidi süsteem looks koos töötaja lisamisega ka isikukaardi ja uuendaks olemasolevaid seotud kaarte. Kui valik on märgitud ja lisandub uus töötaja, luuakse talle automaatselt ka isikukaart. Kui olemasolevat töötaja kaarti, mis on seotud isiku või globaalse kasutaja kaardiga muudetakse tehakse vastavad muudatused ka isiku või globaalse kasutaja kaardil. Uuendatavad väljad on Eesnimi, Perenimi, Isikukood ning ‘Suletud’ linnuke.

Seadistuses väljale “Vaikimisi kasutajagrupp” saab valida kasutajagrupi, mis asetatakse Isiku kaardile kui see koostatakse töötaja kaardi põhjal.


2.2. KASUTAJATE LIGIPÄÄS

Excellent Portalit saab kasutada ka ilma töötaja kaartideta. Sellisel juhul saab ligipääsu võimaluse luua Isiku või Globaalse kasutaja kaartide kaudu. Isiku või Globaalse kasutaja kaardil peab olema täidetud:

• Nimi

• Standard ID

• Isikukood

• Kasutajagrupile peab olema lisatud või tuleb lisada täiendav kasutajagrupp, millel on õigus ‘Excellent Portal – Administraator

Kui aga on kasutusel Töötajad, siis on võimalik läbi Globaalse kasutaja või Isikuga seotud kasutajagrupi anda ja piirata õigusi Excellent Portali erinevate osade nägemiseks.


2.2.1. Kasutajagrupi kasutajaõigused

Teenuse aktiveerimise käigus lisandus kaks uut kasutajagruppi moodulis Üldine > Seadistused > Kasutajagrupid:
EPADM – Excellent Portal administrator;
EPUSR – Excellent Portal user.
Need kaks gruppi on lisatud seadistaja töö lihtsustamiseks. Soovi korral võib kasutada neid või teha nendel vajalikud muudatused või hoopiski luua nende põhjal täiesti uued kasutajagrupid Excellent Portalis õiguste andmiseks. Samuti on võimalik all kirjeldatud kasutajaõigusi lisatud juba olemasolevatele kasutajagruppidele.

Excellent Portali kasutajaõigused:

• Toiming > Excellent Portal – Administraator

Määra see toiming “Täis” kui soovid anda kasutajale administraatori õigused. Administraator näeb lubatud registrites kõiki kaarte. Õiguse mitte lisamisel või märkides “Ei” administraatori õigused ei rakendu.

• Toiming > Excellent Portal – näita manuseid

Määra see toiming “Ei” kui ei soovi, et kasutaja näeks kaartide küljes olevaid manuseid. Õiguse mitte lisamisel või märkides “Täis” on manused kasutajale nähtavad.

• Toiming > Excellent Portal – näita tööülesandeid

Määra see toiming “Täis” kui soovid anda kasutajale ligipääsu Tööülesannetele. Õiguse mitte lisamisel või märkides “Ei” ligipääs tööüleassanetele puudub.

• Toiming > Excellent Portal – näita müügitellimusi

Määra see toiming “Täis” kui soovid anda kasutajale ligipääsu Tellimustele ja Kontaktidele. Õiguse mitte lisamisel või märkides “Ei” ligipääs tellimustele puudub.

• Toiming > Excellent Portal – näita arveid

Määra see toiming “Täis” kui soovid anda kasutajale ligipääsu Arvetele & Kontaktidele. Õiguse mitte lisamisel või märkides “Ei” ligipääs arvetele puudub.

• Toiming > Excellent Portal – näita ostuarveid

Määra see toiming “Täis” kui soovid anda kasutajale ligipääsu Ostuarvetele & Kontaktidele. Õiguse mitte lisamisel või märkides “Ei” ligipääs ostuarvetele puudub.

• Toiming > Excellent Portal – näita töötajaid

Määra see toiming “Ei” kui ei soovi, et kasutaja näeks Personalihalduse mooduleid. Õiguse mitte lisamisel või märkides “Täis” on moodul kasutajale nähtav.

Kui soovid kasutajatelt eemaldada õiguse näha aruandeid, tuleb vastavad piirangud kasutajagrupi kaardile lisada.

• Aruanne > Müügireskontro > Ei

Kui piirangut lisatud ei ole, kuvatakse kasutajale Aruannete moodul, kust on leitav vastav aruanne.

• Aruanne > Ostureskontro > Ei

Kui piirangut lisatud ei ole, kuvatakse kasutajale Aruannete moodul, kust on leitav vastav aruanne.

• Aruanne > Bilanss > Ei

Kui piirangut lisatud ei ole, kuvatakse kasutajale Aruannete moodul, kust on leitav vastav aruanne.


2.3. Ligipääsu sulgemine

Excellent Portalile kasutaja ligipääsu sulgemise protsess oleneb sellest, kas kasutaja oli registreeritud andmebaasis ka töötajana ning kas ta lahkus ka töötajana või mitte.

Kui kasutaja lahkub ettevõttest ja lõpetatakse tööleping, siis tuleb Töötaja kaart märkida programmis “Suletud”. Selle tulemusena suletakse selle töötaja ja temaga seotud e-maili aadressil ja isikukoodil ligipääs Excellent Portalisse. Kui kasutajal oli ka Isiku või Globaalse kasutaja kaart sulgege ka see.

Kui kasutaja on siiski töötajana arvel, aga ei tohiks enam omada ligipääsu Excellent Portal keskkonda, siis edastage selle kasutaja nimi, e-mail ja isikukood koos ettevõtte nimega kuhu kasutaja ligipääs sulgeda tuleb Excelleti kasutajatoele. Kasutajatugi laseb ligipääsu sulgeda.


(veebiportaal, portaal, veebiliides, veebikeskkond, veebi portaal, veebipõhine töölaud, veebist kasutamine) 

Kas see juhend aitas sul lahendust leida?

Täname tagasiside eest! Palun lisage oma e-posti aadress, et saaksime Sulle saata alternatiivse lahenduse.
Aitäh tagasiside eest!
Kommentaari saatmine ebaõnnestus

Standard Books katab kõik sinu ettevõtte vajadused

13. mai 2024

Standard Booksi äritarkvaras on ligi… Loe edasi

Kiidetud abikeskkond, mis on 24/7 kättesaadav!

24. oktoober 2024

Standard Booksi kasutajatugi on… Loe edasi

Mugav ja ajasäästlik viis laenude haldamiseks!

21. oktoober 2024

Finantsmooduli uus lisaregister “Laenud” on… Loe edasi

Kuhu liigub raamatupidamise valdkond ja kas tehisintellekt võtab raamatupidajate töö üle?

16. oktoober 2024

Excellent Business Forumil arutleti põhjalikult… Loe edasi