Excellent Business Forum ei ole lihtsalt konverents – see on praktiline ärifestival, kus kohtuvad teadmised, kogemused ja uued ideed. Miks ja kuidas sündmus sel aastal toimub? Mis teeb selle eriliseks? Vestleme sündmuse eestvedaja Maret Lutsuga.
Maret Luts: Sündmus sai alguse tegelikult üsna tavapärasest kliendipäevast, kus tutvustasime tarkvara uuendusi. Kuid üsna kiiresti saime aru, et sellest ei piisa.
Meie kliendid – juhid, finantsjuhid, raamatupidajad ja ettevõtete omanikud, valdkondade spetsialistid – vajavad rohkem. Nad ei otsi ainult infot, vaid ka praktilisi lahendusi ja uusi ideid. Seega oli vaja mitmekesisemat sisu ja erinevaid vaatenurki. Nii sündis Excellent Business Forum uues formaadis – praktilise ärifestivalina, kus iga osaleja saab ise valida, milliseid teemasid ja kogemusi ta kuulab.
2024. aasta foorum tõi kokku üle 500 osaleja ja võeti väga hästi vastu. Mis olid peamised õppetunnid ja kuidas need 2025. aasta sündmust mõjutavad?
ML: Meile kinnitas osalejate tagasiside, et festivaliformaat töötab. Silent disco formaat, kus inimesed saavad liikuda ja valida, mida nad kuulavad, osutus väga edukaks. Inimesed hindasid seda vabadust. Samuti nägime, kui oluline on teemade mitmekesisus – raamatupidamine ja finants on olulised, kuid ettevõtluses on palju teisi aspekte, mida samuti puudutada. 2025 aastal jätkame seda suunda, kuid lisame veelgi praktilisema lähenemise. Programm on üles ehitatud nii, et igal laval kohtuvad kolm olulist elementi: praktilised lahendused, päriselu kasutajakogemus ja valdkonna eksperdi vaatenurk.
Millised teemalavad ja fookusvaldkonnad on käesoleval aastal kavas?
ML: Raamatupidamine ja finants on ettevõtte süda, kuid sinna juurde kuulub kogu organisatsioon. Mida rohkem tegevusi toimub ühe katuse all, seda selgem on tervikpilt. Seepärast on meil teemalavad, mis keskenduvad lisaks finantsile ka müügile ja laohaldusele, personaliarvestusele, kinnisvarale, vesi ja soojus valdkonnale ning hooldusteenindusele. Kindlasti on suur rõhk ka Excellent Portali tutvustamisele, mis on justkui Standard Booksi mobiilne käepikendus meie kasutajatele.
Kõik ettekanded on lühikesed, konkreetsed ja praktilised – eesmärk on, et osalejad saaksid koheselt kasu ning saaksid ideid ja tööriistu, mida oma igapäevatöös rakendada.
Milline roll on partneritel ja esinejatel?
ML: Lavale astuvad oma ala praktikud – nii Excellenti enda eksperdid kui ka inspireerivad välisesinejad. Esinejad toovad sisse erinevaid vaatenurki ning teemade käsitlus on praktiline. Lisaks on meil eraldi expo-ala, kus saab kohtuda partneritega, küsida neilt nõu ja saada häid pakkumisi. On ülioluline anda külastajatele tervikvaade oma võimalustest ning partnerid ja nende teenused on selle osa.
Kas see tähendab, et keskendute ainult äritarkvarale?
ML: Ei, kindlasti mitte! Me ei taha anda ainult tööriistu, vaid ka uusi ideid ning suunda, kuhu suunas ettevõtte saaks liikuda. Edukas ettevõtlus ei seisne ainult tarkvara kasutamises – oluline on mõista suuremat pilti. Seejuures unustamata, et töö on üks osa meie elust, kuid hoolitseda tuleb ka enese eest.
Seetõttu toome lavale ka kõnelejad, kelle teemad ulatuvad palju kaugemale tarkvarast. Näiteks räägib Kaarel Ots, Nasdaq Tallinna börsi ja Nasdaq Balti börside juht, majanduse suundumustest ja sellest, milline on ärikeskkonna tulevik. Signe Ventsel, arengupartner ja koolitaja, jagab praktilisi tööriistu enesejuhtimiseks digiajastul. Ja Kersti Kaljulaid, Eesti Vabariigi president ja EOK president, arutleb teemal, kuidas füüsiline ja vaimne tasakaal aitavad teha paremaid otsuseid ja edukamalt juhtida.
Miks peaks keegi, kes pole varem osalenud, 2025. aastal kindlasti foorumile tulema?
ML: Kui sa tahad paremini mõista oma äri, kasutada tarkvara tõhusamalt ja leida uusi ideid, mis aitavad sinu ettevõtet, siis see sündmus on sulle. Me ei räägi ainult teooriast, lisaks on laval meie kliendid, kes räägivad oma kasutuskogemusest.
Tagasiside eelmistest aastatest on olnud väga positiivne ja see kinnitab meile, et oleme õigel teel. See pole lihtsalt üks päev kalendris – see on investeering enda ja oma ettevõtte tulevikku.
Mida soovitaksid neile, kes veel kahtlevad, kas tulla?
ML: Võta see päev ja tule kohale! See ei ole lihtsalt üritus. See on investeering iseendasse ja oma ettevõttesse – võimalus suhelda ja saada kasulikku infot. Seda kinnitas ka eelmisel aastal suur osalejate arv – üle 500. Lisaks – piletite arv on piiratud ja eelmisel aastal olime sunnitud registreerimise sulgema. Seega soovitan huvilistel oma koht varakult kindlustada. EBF on elav sündmus, kus lahkud hea enesetunde ning positiivse meelega. Meie vähemalt teeme omalt poolt kõik, et seda külastajatele pakkuda.
Lõpetuseks – millal ja kus toimub Excellent Business Forum 2025?
ML: Kohtume 24. aprillil 2025 Noblessneri Valukojas. Registreerimine on avatud ja kõik huvilised on oodatud!
Rohkem infot ja registreerimine: businessforum.excellent.ee